Edexcel Level 7 BTEC Advanced Professional Diploma in Management Studies
The College of Central London
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
London, Yhdistynyt kuningaskunta
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
Pyydä tietoja
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Aug 2023
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Edexcel Level 7 BTEC Advanced Professional Diploma in Management Studies
College tarjoaa nyt uutta johtamisopintojen tutkintoa, jonka on suunnitellut BTEC/EDEXCEL, Iso-Britannian suurin ammatillisia palkintoja myöntävä elin. Tämä on tunnustettu (jatkotutkinto) kaupallinen pätevyys Isossa-Britanniassa ja se on oma ammattipätevyys. Se hyväksytään reitiksi MBA-tutkintoon. Joissakin tapauksissa vapautus MBA-tutkinnon ensimmäisestä vuodesta.
Ohjaus ja yksiköt
Edexcel Level 7 BTEC Advanced Professional Diploma in Management Studies
Tämä pätevyys sisältää kolme ydinyksikköä, joita tukee kuusi erikoisyksikköä, jotka valitaan laajasta valikoimasta saatavilla olevia asiantuntijayksiköitä. Tämä tutkinto laajentaa ja syventää opiskelijoiden johtamistaitoja ja -tietoja.
Tämä on mukaansatempaava ohjelma korkea-asteen koulutukseen ja aikuisopiskelijoille, joilla on selkeä työpaikka, johon he haluavat tulla tai jolle he haluavat edetä olemassa olevan työpaikan puitteissa. Se tarjoaa myös sopivan tutkinnon niille, jotka haluavat vaihtaa uraa tai siirtyä johtotehtäviin urakatkon jälkeen.
Ammattimainen kehontunnistus
Taso 7 BTEC Advanced Professional Qualifications in Management Studies on kehitetty uralla etenemistä ja ammattijärjestöjen tunnustamista ajatellen. On tärkeää, että opiskelijat hyötyvät opinto-ohjelmastaan mahdollisimman paljon.
Sisäänpääsyvaatimukset
Opiskelijat hyötyvät todennäköisesti eniten ohjelmasta, jos heillä on vähintään yksi seuraavista:
- Kokemusta työskentelystä strategisessa johtotehtävissä
- Ensimmäinen tutkinto (esim Liiketalouden opinnot)
- BTEC HND -tutkinto (esim. liiketalouden opinnoissa)
ja
- Opiskelijoiden tulee yleensä olla vähintään 21-vuotiaita.
- Heillä on oltava CEFR - 6.5 IELTS:n C1-tasoa vastaava englannin kielen taso ja vähintään 5,0 kaikilla osioilla. Aikuiset opiskelijat (yli 21-vuotiaat) voidaan vapauttaa joistakin yllä olevista vaatimuksista kokemuksen perusteella, mutta jos englanti ei ole ensimmäinen kieli, opiskelijoiden on toimitettava äskettäinen todistus vähintään IELTS 6.5:n saavuttamisesta, kuten edellä mainittiin.
Poikkeuksellisesti aikuisille opiskelijoille, joilla on hyvä asiaankuuluva kokemus, voidaan myöntää alennusmyynti.
Opetussuunnitelma
OHJELMAN RAKENNE:
Ydinyksiköt - ydinyksiköitä on kolme, mukaan lukien yksikkö 3: Liikkeenjohdon tutkimus
Optioyksiköt - on kuusitoista yksikköä, joista opiskelijoiden on valittava kuusi yksikköä BTEC Advanced Professional Diploma -tutkintoa varten.
Ydinyksiköt
- Osa 1: Ammatillinen kehittyminen
- Osa 2: Muutoksen hallinta organisaatioissa
- Osa 3: Johtamistutkimus – projekti ja esittely
Erikoisyksiköt
- Osa 4: Strateginen suunnittelu ja toteutus
- Osa 5: Talousperiaatteiden ja -tekniikoiden hallinta
- Osa 6: Henkilöstösuunnittelu ja -kehitys
- Osa 7: Hallinta laajemmassa ympäristössä
- Osio 8: Organisaation johtaminen
- Osa 9: Kulttuuri-ilmastoarvot
- Osa 10: Johtamistutkimus
- Osa 12: Supply Chain Management
- Osio 13: Luova johtaja
- Osa 14: Strategisten johtajien taloushallinto
- Osa 15: Virtuaalisten organisaatioiden hallinta
- Osa 16: Henkilöstöpolitiikan hallinta
- Osa 17: Strateginen markkinoinnin hallinta
- Osa 18: Viestintästrategian kehittäminen
- Osa 19: Laatu- ja järjestelmähallinta
Yksikkö 1: Ammattimaisen kehityksen edistyminen
Yksikön kuvaus
Tämä yksikkö on suunniteltu antamaan oppijoille mahdollisuus ottaa vastuuta oppimis- ja kehitystarpeistaan henkilökohtaisten, ammatillisten ja organisaation tavoitteiden ja tavoitteiden saavuttamiseksi. Tämä saavutetaan analysoimalla nykyisiä taitoja sekä laatimalla ja toteuttamalla henkilökohtaisia kehityssuunnitelmia. Tämä yksikkö korostaa, kuinka tärkeää on hakea palautetta muilta suorituskyvyn parantamiseksi ja arvioida jatkuvasti oppimistarpeita, sillä nämä taidot antavat oppijan tulevaisuuden vaativiin tehtäviin ja uralla etenemiseen.
Sisältö
1. Menetelmät henkilökohtaisten ja ammatillisten taitojen parantamiseksi:
Ammatilliset taidot: neuvonta ja mentorointi henkilöstön tukemiseksi omien oppimis- ja kehitystarpeidensa kanssa, valmennustaidot, moniajo, johtamistaidot, johtamisen teoriat mm. Adair; johtamistyylit, johtamistyylit, jatkuva itsensä kehittäminen vastaamaan alan ammattijärjestöjen vaatimuksia, kokousten johtaminen ja puheenjohtajuus, tehokkaiden esitelmien pitäminen.
2. Henkilökohtaisten taitojen tarkastus:
Taitojen auditointi: henkilökohtainen profiili sopivilla itsearviointityökaluilla, psykometrinen testaus, henkilökohtainen SWOT-analyysi (vahvuuksien, heikkouksien luettelointi, parannus- tai urakehitysmahdollisuuksien tunnistaminen, edistymisen uhkien tunnistaminen) ja arviointi asiaankuuluvien johdon pätevyysstandardien perusteella.
3. Henkilökohtainen kehityssuunnitelma:
Henkilökohtainen kehityssuunnitelma: strategia suunnitelman laatimiseksi, suunnitelman tärkeys - tarjota järjestelmällinen tai jäsennelty lähestymistapa päätöksiin siitä, mitä tarvitaan oppimaan ja kuinka suunnitella oppimista; asettaa tavoitteita elämän- ja urasuunnittelulle.
Osa 2: ORGANISAATIOIDEN MUUTOSTEN HALLINTA
Yksikön kuvaus
Alvin Tofflerin kuuluisa kommentti "Tänään on vain yksi vakio ja se muutokset" tehtiin muutama vuosikymmen sitten, mutta nyt itse muutos muuttuu nopeasti. Tällainen muutos tuo mukanaan epävarmuutta ja epävarmuutta. Organisaatiot, edes julkisella sektorilla, jossa "vakaa tila" on koskaan ollut tunnussana, eivät voi enää rauhoittua. Muutokset haastavat kaikki yhä enemmän. Tämän seurauksena organisaatiot voivat joko edistyä tai tuhoutua.
Sisältö
1. Muutettava tausta
Tekijät: byrokratia, hierarkia, mekanistinen vs. orgaaninen, tieteellinen johtaminen, ihmissuhteiden koulu, fordismi; tiedon ikä, ympäristön turbulenssi, suunniteltu ja ilmeinen muutos, organisaation elinkaari ja kehitys, strategian ja rakenteen yhteensopivuus, muodollinen vs. epävirallinen organisaatio.
2. Järjestelmät muiden ymmärtämiseksi ja ottamiseksi mukaan muutosprosessiin
Järjestelmät: sidosryhmien analyysi, järjestelmien mallintaminen, järjestelmät ja alijärjestelmät, tulomuunnos-tulosten mallintaminen, useiden syiden kaaviot, "tropiikka" tekijät, konfiguraatio.
3. Toteuta malleja jatkuvan muutoksen varmistamiseksi
Mallit: organisaation kehittäminen, liiketoimintaprosessien uudelleensuunnittelu, oppiva organisaatio, Kaizen, viivyttäminen ja oikea mitoitus, matriisiorganisaatiot, verkostoorganisaatiot, adhokratia, virtuaalinen organisaatio, push and pull -strategiat, konfliktien käsittely, transformoiva johtajuus, voimaannuttaminen, kontekstuaalinen suunnittelu, valmius suunnittelu
Osa 3: JOHDON TUTKIMUS
- Projekti ja esittely Yksikön kuvaus
Tämän yksikön tarkoituksena on tarjota opiskelijoille mahdollisuus integroida kaikki oppiminen koko ohjelmasta. Tämä yksikkö yhdessä Unit 10: Management Research Methods -yksikön kanssa tunnustaa tehokkaan projektinhallinnan merkityksen nykypäivän taloudessa. Se, että aihetta käsittelee kaksi yksikköä, tunnistaa hyvän projektin kehittämiseen ja toteuttamiseen tarvittavan työn laajuuden. Opiskelijat voivat suorittaa jommankumman yksikön ilman toista, mutta he voivat katsoa tarpeelliseksi aloittaa luvusta 10 ennen tämän osan käsittelemistä, jos heillä ei ole kokemusta tutkimusmenetelmistä.
Sisältö
1. Uuden tuotteen, palvelun tai prosessin kehittäminen
Kehittäminen: tuotteen, palvelun tai prosessin määrittely, liiketoimintamallin kehittäminen, tapauksen perustelut, primaari- ja toissijaiset lähteet, viralliset lähteet, hiljainen tieto, projektin elinkaari, lisäarvo, markkinoiden ja asiakkaiden odotukset, voittomarginaalit ja haavoittuvuus, markkina-analyysi.
2. Tarvittavat resurssit
Resurssit: taloudellisuus, tehokkuus ja vaikuttavuus, kustannusmitat - työvoima, koulutus ja kehitys, materiaalit, tarvikkeet, niiden lähteet, laitteiden vuokraus, majoitus tai tila, toimitus, varojen saanti, yleiskulut, hallinto, budjetointi ja kassavirta, kustannusmarginaalit, lähteet ja koulutuksen ja kehittämisen arviointi, työvoimasuunnittelu, kustannus-hyötyanalyysi, varallisuustekijät
3. Tuotteen, palvelun tai prosessin toteutus ja toimenpiteet onnistumisen seurantaan ja arviointiin
Toteutus: markkina- tai pilottitestaus, johtaminen, delegointi ja motivointi, tiiminrakennus, vaiheiden erittely, eritelmien kehittäminen, Gantt-kaavio, PERT/CPA-mallinnus, laadunvalvonta ja -analyysi, kokonaislaadunhallinta, laatuketju, virstanpylväiden kartoitus, auditointi, integrointi ja neuvotteluroolit .
YKSIKKÖ 4: STRATEGINEN SUUNNITTELU JA TOTEUTUS
Yksikön kuvaus
Tämä yksikkö yhdessä Unit 11: Strategic Review -yksikön kanssa tunnustaa tehokkaan ennustamisen ja suunnittelun merkityksen nykyisessä maailmantaloudessa. Organisaatioiden tulee olla ennakoivia, ja niiden suunta määräytyy loogisen analyysin avulla. Aina ei ole mahdollista laskea tarkasti tulevaisuuden tapahtumia, mutta ilman etenemisen tunnetta on helppo menettää kilpailukyky, markkina-asema ja asiakasuskollisuus. On tarkoituksenmukaisempaa aloittaa tästä yksiköstä ennen kuin puutut yksikköön 11.
Sisältö
1. Johtamisstrategia
Hallintostrategia: vaihtoehtojen tarkastelu; houkuttelevuus sidosryhmien silmissä; sidosryhmien osallistuminen; vaihtoehtojen arviointiperusteet; toteutettavuustutkimukset; riskin arviointi; uuden tuoreen materiaalin tarkistaminen; kustannus-hyötyanalyysi; johdonmukaisuus organisaation arvojen kanssa; vaikutukset markkina-asemaan ja osuuteen; kustannukset ja investoinnit; vaihtoehtokustannukset; skenaarion suunnittelu.
2. Visio, missio, tavoitteet ja toimenpiteet
Visio vs. missio: organisaation ydinarvot esim. eettiset, kulttuuriset, ympäristölliset, sosiaaliset ja liiketoiminta; kasvu, tulos, asiakaslähtöisyys, työvoimaodotukset, johtamistyyli Tavoitteet ja toimenpiteet: SMART(ER)-tavoitteet; liike-elämän etiikka; tietoisuuden lisääminen; hyvien käytäntöjen edistäminen; roolimalli; sidosryhmien osallistuminen; monimuotoisuuden hallinta; henkiset ja kulttuuriset kysymykset; ympäristönäkökohdat
3. Strategian toimeenpano
Suunnittelu: yleisen organisaatiosopimuksen saaminen, organisaation kehittäminen, toteutusaikataulu, liiketoimintaprosessien uudelleensuunnittelu, tavoitteiden mukainen johtaminen, toiminnan suunnittelu, suoritusten arviointi, rakenne ja strateginen sopivuus, politiikan kehittäminen, viestintäjärjestelmät, suuntaviivat, fokusointi ja uudelleenjärjestely, varautumissuunnittelu , seuranta- ja arviointijärjestelmät, levitys- ja peräkkäiset prosessit.
OSASTO 5: TALOUDELLISTEN PERIAATTEIDEN JA TEKNIIKkojen HALLINTA
Yksikön kuvaus
Tämä yksikkö on ensimmäinen kahdesta, joka antaa opiskelijoille perustan strategisen johtamisprosessin kannalta olennaisiin taloudellisiin periaatteisiin ja tekniikoihin. Tässä yksikössä painopiste on kustannusten hallinnassa ennuste-, arviointi- ja taloudellisten raportointimenetelmien avulla. Päätavoitteena on tarjota opiskelijoille työkalut ja itseluottamus taloudellisen tiedon soveltamiseen, analysoimiseen ja arvioimiseen. Tämä parantaa heidän päätöksentekokykyään käyttämällä ja validoimalla ennustetekniikoita sekä ottamalla huomioon tilinpäätöksen.
Sisältö
1. Ennustaminen
Ennustaminen: kustannusten ennustaminen, kassavirtaennusteet, hajontakaavion ennustustekniikat, aikasarjat, lineaarinen regressio, ennustaminen ja hintaliikkeet, indeksien käyttö, indeksilukujen rajoitukset, ennusteongelmat, suositukset. Rahastot: lähteet, tukiehdotukset varojen saamiseksi sisäisesti ja ulkoisesti, velkaantumisaste, erilaisten rahoituksen vaikutus osakkeenomistaja- ja markkinanäkemykseen, sopivien rahoituslähteiden valinta eri hankkeisiin, kustannusten vertailu.
2. Taloudellisen arviointitekniikat
Investoinnit: määritelmä, pääoma- ja tulomenot, tyypit ja vuorovaikutus riskien kanssa, herkkyysanalyysi Investoinnin arviointi: kirjanpidollinen tuottoaste; takaisinmaksuaika ja kassavirrat, diskontattu kassavirta - nettonykyarvo ja sisäinen tuottoaste, rahan aika-arvo ja rahan inflaation huomioiminen ja reaalialennus, verotus ja projektin arviointi, jälkitarkastus. Julkisen sektorin pääomabudjetointi: sosiaaliset ja eettiset kustannukset ja hyödyt sekä kustannus-hyötyanalyysin käyttö
3. Tilinpäätös
Lausunnot: tuloslaskelmaan, taseeseen ja kassavirtalaskelmaan liittyvät arviot ja oletukset, laskentataulukoiden käyttö taloussuunnittelussa, taloudellisten resurssien tarkastukset ja tasapainoisten tuloskorttien käyttö - Kaplan ja Norton
Tunnusluvut: tunnuslukujen käyttö sisäisesti ja ulkoisesti, yritysten taloudelliset profiilit, liiketoiminnan likviditeettiä, tehokkuutta ja kannattavuutta kuvaavien keskeisten suhteiden laskeminen
YKSIKKÖ 6: HENKILÖSTÖSUUNNITTELU JA KEHITTÄMINEN
Yksikön kuvaus
Tämä yksikkö antaa oppijoille mahdollisuuden keskittyä tietoihin, ymmärrykseen ja taitoihin, joita tarvitaan organisaation henkilöstöresurssien suunnittelussa ja kehittämisessä. Oppijat tutkivat HR-toiminnon roolia, analysoivat henkilöstösuunnittelun ja -kehityksen menetelmiä ja niiden vaikutusta organisaation tavoitteisiin ja vaatimuksiin sekä analysoivat suorituskyvyn parantamista.
Sisältö
1. Henkilöstöjohtaminen
Henkilöstöjohtaminen: määritelmä, HRM-lähestymistavan ominaisuudet, HRM-mallit mm. varautumismalli, parhaiden käytäntöjen malli, Harvard Framework, Guest, Patterson; Keskeiset HRM-toiminnot, HRM ja henkilöstöjohtaminen, HR-konsultointi Henkilöstö (HR) -toiminto: HR-ammattilaisen rooli, mallit henkilöstöjohtamisen roolista mm. Legge, Tyson ja Fell; toimintaa esim ohjaus, neuvonta, palvelujen tarjoaminen, uudelleensijoittaminen ja uudelleensijoittaminen, irtisanomisprosessit ja -menettelyt, organisatoriset ja oikeudelliset rajoitteet, integraatio organisaation eri tavoitteisiin, HR-toiminnan arviointi.
2. HR-suunnittelu ja -kehitys
Henkilöstösuunnittelu: henkilöstösuunnittelun toiminnot ja roolit, rekrytointi- ja valintaprosessit ja -menetelmät mm vaatimusten määrittely, mainonnan lähestymistavat, valintamenetelmät, haastattelut, rekrytointi- ja valintaprosessien tehokkuuden arviointi, rekrytointiin ja valintaan liittyvä lainsäädäntö.
3. Suorituskyky
Suorituskyky: suorituskyky - seurantamenetelmät, esim suorituskyvyn arviointi, arviointimenettelyt ja -tekniikat, tehostamisprosessit, palkitsemisen hallinta, esim työn arvioinnin tarkoitus ja menetelmät, palkkaa määräävät tekijät; motivaatio ja työtyytyväisyys, strategiat alitulosten käsittelemiseksi, esim kurinpito- ja valitusmenettelyt.
YKSIKKÖ 7: HALLINTA LAAJEMMASSA YMPÄRISTÖSSÄ
Yksikön kuvaus
Tieto- ja viestintätekniikan lisääntyminen, siitä johtuva markkinoiden ja kilpailun globalisoituminen sekä tarve kunnioittaa nykypäivän monipuolisempaa yhteiskuntaa tarkoittaa, että organisaatioiden on varmistettava, että ne ovat tietoisempia laajemmasta ympäristöstä. Esimiesten tulee olla paljon enemmän huolissaan toimintansa kulttuurisista, moraalisista, eettisistä, henkisistä ja ympäristövaikutuksista, jotta ne eivät aiheuta ristiriitaa heidän toiminta-alueellaan. Lisäksi johtajien on oltava tietoisia nykyisestä ja kehittyvästä kansallisesta ja eurooppalaisesta lainsäädännöstä.
Sisältö
1. Euroopan ja maailmanlaajuisen yhdentymisen laajemmat vaikutukset ja vaikutukset organisaatioihin
Eurooppalainen ja maailmanlaajuinen integraatio: yritysten yhteiskuntavastuu, ihmisoikeudet, yritysten arvot, kansainväliset instituutiot - Maailmanpankki, IMFR, GATT, WTO, OECD, kulttuurinen imperialismi ja hegemonia, suvereniteetti, tehostaminen ja "läpäisy", sääntelyn purkaminen, teknologinen determinismi, kietoutuminen ja syrjäytyminen , suorat ulkomaiset sijoitukset, monikansalliset ja kansainväliset yhtiöt, ydin- ja reunataloudet, yritysten hallinto.
2. Ympäristölainsäädännön, direktiivien ja ohjeiden valikoima ja vaikutukset sekä prosessit, jotka organisaatioiden on hyväksyttävä ympäristölainsäädäntö: EU-lainsäädäntö, Euroopan sosiaalirahasto, työllistämistä koskeva lainsäädäntö, koulutus, Investors in People, LSE-prosessit: vihreä keskustelu, biologinen monimuotoisuus , ympäristön huononeminen, hajautettu hallinto, ekologinen valvonta ja laskenta, ekologisen modernisoinnin teoria, ulkoisvaikutukset.
3. Sosiokulttuuriset, eettiset ja moraaliset kysymykset, jotka vaikuttavat organisaatioihin nykyisessä taloudellisessa ympäristössä hyvien käytäntöjen luomiseksi ja toteuttamiseksi
Sosiaaliset, kulttuuriset, eettiset ja moraaliset kysymykset ja hyvien käytäntöjen toteuttaminen: monimuotoisuuden hallinta, työvoiman profilointi, yhtäläiset mahdollisuudet, tasa-arvolainsäädäntö, ihmisarvo työpaikalla, monikulttuurisuus, rasismi, häirintä, kiusaaminen ja ilmianto, yksityisyys, luottamuksellisuus, sopimukset työllisyys ja implisiittiset termit, stereotypiat ja merkinnät, poliittinen korrektius, ennakkoluulot, etnisyys, vammaisuus, suora ja välillinen syrjintä, "lasikatto", institutionaalinen rasismi, positiivinen toiminta, kansalaisoikeudet, kansalaisten peruskirja, moraaliset vaatimukset, arvojäykkyys, voimaantuminen, stressi , johtamistyyli, tasapainoiset elämäntavat, lastenhoitopalvelut, ammatillisen koulutuksen standardit, työntekijöiden osallistuminen, eläkepolitiikka.
YKSIKKÖ 8: ORGANISAATIOSI JOHTAJA
Yksikön kuvaus
Tämä yksikkö antaa opiskelijoille käsityksen nykyisestä ajattelusta johtajuudesta organisaation näkökulmasta. Nopeasti muuttuvassa työympäristössä painopiste on viimeisten kymmenen vuoden opinnoissa perinteisten johtamismallien sijaan. Oppijat harkitsevat menestyneiden johtajien osaamista ja tyylejä, johtajuuden kontekstin merkitystä ja sitä, kuinka organisaatiot voivat suunnitella täyttämään nykyiset ja tulevat johtajuuden vaatimukset. Vaikka yksikkö ottaakin organisaation näkökulman, se tarjoaa oivalluksia, jotka voivat osaltaan edistää oppijoiden omien johtamistaitojensa kehittämistä. Yksikkö tarjoaa myös mahdollisuuden kehittää analyyttisiä ja pitkän aikavälin suunnittelutaitoja.
Sisältö
1. Nykyiset johtamisen teoriat ja mallit sekä niiden sovellettavuus eri alaryhmiin, organisaatioihin, toimialoihin ja sektoreihin Teoriat, mallit ja tyylit: yleismaailmalliset teoriat, kuten Transformational Leadership, Transactional Leadership (Bennis, Bass), Karismaattinen johtajuus (Conger ja Kanungo, Shamir, House ja Arthur, 1994), Taso 7 Leadership (Collins, 2001) Tilanneteoriat: esim. Kolmiulotteinen johtajuuden teoria (Yukl, 2004)
2. Nykyiset ja tulevat vaatimukset
Johtamisen nykyiset ja tulevat vaatimukset: yleiset haasteet mm
3. Ehdotukset johtajuuden kehittämiseksi
Ehdotuksia johtajuuden kehittämiseksi: erilaisia johtajien kehittämismenetelmiä: koulutuskurssit, valmennus, mentorointi, yritysten omat yliopistot, toimintaoppiminen, kumppanuudet avainakatemiikkojen kanssa, metodologian muuttaminen johtajuuden kehittämisohjelmissa, johtajien kehittäminen versus rekrytointi tarpeen mukaan; malli tulevaisuuden johtamisvaatimusten arvioimiseksi, kuten CEML Best Practice Guide for Organizations ja siihen liittyvä työkalupakki
YKSIKÖ 9: KULTTUURI-ILMASTOARVOT
Yksikön kuvaus
Tämä yksikkö keskittyy kulttuurin ja ilmaston ymmärtämisen ratkaisevaan merkitykseen globalisoituneessa, monipuolisessa ja toistuvasti uudistuneessa työympäristössä. Yksikkö tutkii kulttuurikysymyksiä kansallisella ja organisaatiotasolla sekä kulttuurin, ilmaston ja arvojen eroja. Yksikkö tutkii myös, miten esimies voi olla tehokkaasti vuorovaikutuksessa eri kulttuuriympäristöissä ja vaikuttaa halutun organisaatiokulttuurin kehittymiseen.
Sisältö
1. Kansalliset ja organisaatiokulttuurit sekä organisaation tavoitteiden saavuttaminen
Kulttuuri: kulttuuri yhteisinä arvoina, käytäntöinä ja tapoina, organisaatio- ja kansalliskulttuurin määritelmät, kulttuuri nousevilla tasoilla, alakulttuurit, ammatilliset kulttuurit, organisaatiokulttuuri, toimialakulttuuri, kansallinen ja ylikansallinen kulttuuri; kulttuurimallit, esim Trompenaarsin implisiittiset-eksplisiittiset tekijät, Scheinin kolme tasoa
2. Kommunikoi tehokkaasti sidosryhmien kanssa
Tehokas kommunikointi: strategiat, oman ja organisaatiokulttuurin itsetuntemuksen kehittäminen, monipuolisen työvoiman edut, akkulturaatio-ohjelmat, kulttuurienväliset kommunikaatiotaidot.
Sidosryhmät: asiakkaat, kuluttajat, työntekijät, osakkeenomistajat, hallitukset, yhteisöt, liikekumppanuudet ja liittoutumat – kasvava tarve tehdä yhteistyötä eri kulttuuriryhmiin kuuluvien ihmisten kanssa (mukaan lukien uskomukset, arvot, tavat ja kieli)
3. Organisaation arvot
Arvot: arvot tai ydinarvot osana organisaatiokulttuuria, liiketoiminnan eettinen kriisi ja arvojohtajuuden uusi korostus - puitteet vahvojen yrityksen perusarvojen kehittämiselle ja tukemiselle.
Ilmasto: miten ilmasto määritellään, ilmaston ja kulttuurin ero, organisaatioilmaston keskeiset näkökohdat, esim joustavuus, vastuullisuus, standardit, palkitseminen, selkeys, tiimin sitoutuminen, johtamiskäytäntöjen vaikutus ilmastoon.
OSASTO 10: JOHDON TUTKIMUSMENETELMÄT
Yksikön kuvaus
Tämä yksikkö on suunniteltu esittelemään oppijoille muodollisen tutkimuksen suorittamisen edellyttämiä tekniikoita ja menetelmiä. Yksikkö käsittelee erilaisia tutkimusmetodologioita ja tarjoaa mahdollisuuden tehdä interventio- tai toimintatutkimusta. Opiskelijoiden tulee tuottaa hanke-ehdotus, joka perustuu riippumattomaan tutkimukseen heitä kiinnostavasta ja heidän ammatillista kehitystään edistävästä ammatillisesta liiketoiminnasta. Oppilaat voivat tarvittaessa linkittää tämän yksikön tulokset projektin toteuttamista käsittelevien yksiköiden tuloksiin.
Sisältö
1 Tutkimusehdotus
Tutkimusmetodologiat: interventio, puuttumattomuus, toimintatutkimus Hypoteesi: määritelmä, soveltuvuus, taidot ja hankittava tieto, tavoitteet, tavoitteet, toimeksianto, kesto, eettiset kysymykset.
Toimintasuunnitelma: tutkimuskysymyksen tai hypoteesin perustelut, tehtävän päivämäärät, tarkastelupäivät, seuranta-/arviointiprosessi, strategia.
2 Tutkimus
Ensisijainen: kyselylomakkeet - tyyppi, asettelu, jakelu, oppijan keräämä alkuperäinen tutkimustieto; haastattelut, haastateltavien valinta, harha, tietojen, ajan, paikan, tyylin varmentaminen; haastattelut - valmistelu, muoto, tyyli, äänitys.
Toissijainen: esim kirjat, lehdet, kirjastohaku, tietotekniikan käyttö, internet, media. Laadullinen data-analyysi: transkriptien ja tietueiden tulkinta, koodaustekniikat, luokittelu, suhteet, trendit, prosessit, tietokoneiden käyttö; tietojen ja tietojen esittäminen.
Kvantitatiivinen tietojen analyysi: koodaus/arvot, manuaaliset/elektroniset menetelmät, erikoisohjelmistot; tietojen esittäminen, esim. Pylväs-/ympyräkaaviot, kaaviot, tilastotaulukot; muuttujien vertailu, trendit, ennustaminen.
3 Esitä ja arvioi
Esitys: esim. muodollinen kirjallinen muoto, viva voce tai suullinen esitys, kaavamaiset tai graafiset kuviot.
Metodologia: esitys, esim. IT, audio, visuaaliset apuvälineet, aika, vauhti; tutkimuksessa käytettyjen menetelmien toimituskritiikki, suositukset, esim. tulosten hyödyntäminen, suositukset tulevaisuutta varten, tulevaisuuden tutkimusalueet.
Arviointi: suunnittelu, tavoitteet, painopiste, hyödyt, vaikeudet.
Kriteerit: tarkoitus, editointi, muoto, sekvensoinnin onnistuminen, kriittinen analyysi, keskustelu todisteista ja tuloksista.
YKSIKÖ 11: STRATEGINEN KATSAUS
Yksikön kuvaus
Tämä yksikkö yhdessä Unit 4: Strategic Planning and Implementation kanssa auttaa oppijoita ymmärtämään tehokkaan ennustamisen ja suunnittelun tärkeyden nykyisessä globaalissa taloudessa. Organisaatioiden tulee olla ennakoivia loogisella analyysillä määritetyllä suunnalla. Aina ei ole mahdollista laskea tulevia tapahtumia, mutta ilman edistymisen tunnetta on helppo menettää kilpailukyky, markkina-asema ja asiakasuskollisuus.
Sisältö
1 Lyhyen ja pitkän aikavälin ympäristötekijät
Ympäristötekijät: asiakasryhmien, osakkeenomistajien, tavarantoimittajien ja alihankkijoiden, työvoiman ja koko yhteisön tarpeet ja odotukset, kilpailijoiden ja koko markkinasektorin menestymisen ja suunnan tarkastelu, todennäköisten mahdollisten muutosten vaikutukset pidemmällä aikavälillä - politiikassa ja lainsäädännössä, tekniikassa, tuotesuunnittelussa, trendeissä ja odotuksissa, ulkopuolisten tutkimusten ja tilastojen käyttö, asianmukaisten työkalujen käyttö, SWOT-analyysi, STEEP-analyysi, markkinatutkimus, primaari- ja toissijainen tieto, asiakasvalitukset ja palaute, toteutettavuus.
2 Nykyiset liiketoimintastrategiat, -käytännöt ja -suunnitelmat
Liiketoimintastrategiat: sopivien työkalujen käyttö - arvoketjuanalyysi, Porterin viisi voimaa, Bostonin kasvu-osuusmatriisi jne., sisäiset tutkimukset ja tilastot, tuotteen elinikä, strateginen ajautuminen, markkinaosuus, seuranta- ja arviointitoimenpiteet, realisoitumaton ja syntymässä oleva strategia, elinkaari analyysi, globalisaation vaikutukset, kestävä kilpailuetu, hinnoittelustrategiat, resurssianalyysi, mittakaavaedut, ydintaidot ja -kompetenssit, organisaatiokulttuurin analyysi, markkinoiden tasapaino, kokemuskäyrät, vertaileva analyysi.
3 Strategisen suunnittelun vaihtoehdot
Strateginen suunnittelu: Ansoffin strategiat, vertikaalinen, taaksepäin ja eteenpäin integraatio, horisontaalinen integraatio, eriyttäminen, kustannusjohtajuus, Mintzbergin strategiat nousemassa, johtajuus ja eriyttäminen, strateginen liittoutuma, fuusio, yritysosto, kilpailustrategiat, arvopohjainen strategia, valmiusstrategia, markkinarako, markkinoiden segmentointi, arvon lisääminen, markkinaosuus.
YKSIKKÖ 12: TOIMITUSKETJUN HALLINTA
Yksikön kuvaus
Tämän yksikön tavoitteena on antaa ymmärrys toimitusketjun hallintaan liittyvistä strategioista, järjestelmistä, politiikoista, menettelyistä ja tekniikoista. Yksikkö auttaa oppijoita ymmärtämään toimitusketjun hallinnan kehitystä ja strategioita, joita organisaatiot kehittävät ylläpitääkseen tehokkaita toimittajasuhteita. Yksikkö antaa opiskelijoille mahdollisuuden arvioida sen kasvavaa panosta liiketoimintatavoitteiden saavuttamiseen. Yksikkö pohtii myös, miten sähköisen toimitusketjun liiketoimintaratkaisut auttavat integroimaan toimitusketjun kilpailuedun saavuttamiseksi.
Sisältö
1 Toimitusketjun hallinnan (SCM) kehitys
Kehitys: fyysinen jakelun hallinta, materiaalihallinta, logistiikkahallinta ja SCM (ylä- ja loppupään).
Käsitteet: kysynnän ja tarjonnan hallinta, push and pull -mallit, yrityksen resurssien suunnittelu (ERP), toimittajan hallittu varasto (VMI), tehokas kuluttajareaktio (ECR), arvoketjut, kevyt tarjonta, globaali SCM, panos liiketoiminnan tavoitteisiin.
2. Strategiat tehokkaiden toimittajasuhteiden kehittämiseen ja ylläpitämiseen
Erilaiset parisuhteet: esim kilpailevat, kehittävät, yhteistyö- ja strategiset liittoutumat, toimittajien kehittäminen, sähköinen liikenne, yritysten välinen, yritysten ja kuluttajien välinen, välitys ja välitysten poisto.
Verkostot: toimittajajärjestöt, toimittajaporrastukset, organisaatioverkostot, henkilökohtaiset verkostot, huutokaupat.
3. Miten verkkopohjaiset sovellukset edistävät toimitusketjun täydellistä integrointia
Yksittäiset elementit: intranetien ja extranetien käyttö arvoketjujen rakentamisessa toimitusketjuun linkitetyille organisaatioille, tilausten käsittely, web-pohjainen EDI, seurantajärjestelmät.
4. Järjestelmät, käytännöt ja prosessit
Erilaisia sovelluksia kustannusten alentamiseen ja asiakaspalveluun: ajan tiivistäminen, kysynnän täyttäminen, omistuksen kokonaiskustannusten vähentäminen.
OSASTO 13: LUOVA JOHTAJA
Yksikön kuvaus
Tämä yksikkö on kiinnostunut luovuudesta ja innovaatiosta. Innovatiiviset ihmiset haastavat yleensä vallitsevan tilanteen ja etsivät erilaisia vaihtoehtoja osoittaen uteliaisuutta oppia ja kokeilla uusia asioita sekä luomalla ja tunnistamalla mielikuvituksellisia ratkaisuja. Innovaattorit ottavat laskelmia ja hallittuja riskejä kokemuksesta oppien ja kokemuksia pohdiskelemalla hyödyntäen niitä tulevaisuuden toiminnassa. He asettavat vaativia, mutta saavutettavissa olevia tavoitteita ja reagoivat positiivisesti ja luovasti takaiskuihin. Tärkeää on, että he ennakoivat todennäköisiä skenaarioita trendien ja kehityksen realistisen analyysin perusteella ja etsivät uusia mahdollisuuksia ja toimivat niiden mukaan. Innovaattorit ovat mielikuvituksellisia ja luovia. Yksikkö pyrkii tarjoamaan opiskelijoille tiedot ja taidot olla tehokkaita innovoijia.
Sisältö
1. Nykyiset työtavat ja nykyiset palvelut ja tuotteet
Menetelmät oman ja muiden luovuuden vapauttamiseksi: nykyinen ja tuleva poliittinen, taloudellinen, sosiaalinen, teknologinen, ympäristöllinen ja oikeudellinen kehitys; asiakkaiden odotusten ja käsitysten tärkeys ja kuinka seurata ja visualisoida tulevaisuuden trendejä; kilpailijoiden tärkeys ja niiden käyttäytymisen trendien ja muutosten tunnistaminen.
2. Luovia ja innovatiivisia ratkaisuja
Luovia ja innovatiivisia ratkaisuja: lateraalisen ajattelun teoria ja soveltaminen, visio ja ongelmanratkaisutekniikat; analyyttisten työkalujen teoria ja käyttö - SWOT- ja PESTLE-tekniikat; kustannus-hyötyanalyysin käyttö; päätöksentekoprosessit ja -tyylit; riskianalyysi ja riskinhallintatekniikat.
3. Innovaatiotapaukset
Innovaatioita: tärkeimmät mallit ja menetelmät muutoksenhallinnan toteuttamiseksi sekä niiden suhteelliset vahvuudet ja heikkoudet; transformaation ja transaktioiden muutoksen välinen suhde; johtamistyylit ja käytöstavat.
4. Innovoinnin esteet
Innovoinnin esteet ja esteet: poliittiset, byrokraattiset ja resurssien esteet tekniikat niiden ratkaisemiseksi; konfliktien ratkaiseminen; työsuhteiden politiikka; palkitsemisen teoria ja käytäntö; tekniikat ja niiden sovellukset odotusten hallinnassa; muutos/suorituskykykäyrän teoria ja soveltaminen.
OSASTO 14: RAHOITUSHALLINTA STRATEGISILLE JOHTAJILLE
Yksikön kuvaus
Tämä yksikkö on toinen kahdesta, joka antaa opiskelijoille perustan strategisen johtamisprosessin kannalta olennaisiin taloudellisiin periaatteisiin ja tekniikoihin. Jotta oppijat voisivat käyttää asianmukaisia päätöksentekotaitoja omassa organisaatiossaan, tämä yksikkö rohkaisee heitä tutkimaan kustannusperusteisen taloustiedon ja -informaation luonnetta, budjetointiprosessin vaikutusta organisaatioon sekä kustannusten vähentämisen ja kustannusten vähentämisen kehittämistä. hallintomenettelyt ja prosessit.
Sisältö
1. Kustannuskäsitteet ja niiden soveltaminen
Käsitteet ja järjestelmät: luokitukset kohteen, toiminnon, tuotteen (palvelun) ja käyttäytymisen, vaihtoehtokustannusten, kustannusten kirjaamisen ja analysoinnin, työn kustannuslaskenta, eräkustannuslaskenta, prosessikustannuslaskenta, sopimuskustannuslaskenta.
Vastuu ja valvonta: kustannuspaikat, tuloskeskukset, sijoituskeskukset, vastuullinen johtaminen, suunnittelu- ja valvontamenetelmät.
2. Talousarvioprosessi
Prosessi: tärkeys johtamiselle, lyhyt kuvaus prosessin vaiheista toiminnallisesta pääbudjettiin, suhde kustannusten ja laadunvalvontaan, resurssien käyttö ja kannattavuus, tietokoneavusteiset prosessit.
Budjetit: tyypit, joustavat ja kiinteät budjetit, nollaperusteinen budjetointi.
3. Kustannusten vähentäminen ja hallinta
Kustannusten vähentäminen: tarkoitus verrattuna kustannusten hallintaan (vakiokustannuslaskenta ja budjetin valvonta), arvon analysointi ja arvosuunnittelu, vaikeudet kustannusten vähentämisohjelmien käyttöönotossa, laatu ja arvo, kokonaislaadunhallinta (TQM), laadun kustannusten mittaaminen.
Kustannusten hallinta: toimintoperusteisen kustannuslaskennan (ABC) kehittäminen, käyttö kustannuslaskennassa ja hinnoittelupolitiikassa, toimintoperusteinen budjetointi, näiden järjestelmien edut ja rajoitukset.
YKSIKÖ 15: VIRTUAALISTEN ORGANISAATIOIDEN HALLINTA
Yksikön kuvaus
Tietoviestinnän ja teknologian nopea kehitys viimeisen vuosikymmenen aikana on mahdollistanut organisaatioiden välisen vuorovaikutuksen maailmanlaajuisesti, ei vain kaupan ja monikansallisten organisaatioiden kautta, vaan myös kumppanuuksien ja yhteisyritysten kautta. Tämä tarkoittaa, että yhteyksiä ja verkostoja voidaan luoda ja ollaan muodostamassa paitsi "lännen" kehittyneempien teollisuustalouksien ja "etelän" kehittyvien talouksien välillä, vaan myös viimeaikaisten uudistusten jälkeen uusien siirtymätalouksien kanssa. entisen Neuvostoliiton, neuvostoblokin ja Kiinan. Euroopan unionin koon kasvu lisää tätä kasvua ja mahdollisuutta ulkoistaa toimintaa. Tämän seurauksena yhä useammat johtajat työskentelevät liiketoiminnassa, jota maantieteelliset rajoitukset eivät enää rajoita ja he toimivat niin sanotuissa "virtuaalisissa organisaatioissa".
Sisältö
1. Kulttuurierot
Globalisaatioteoria: globalisoijat, traditionalistit, muuntajat, eri kulttuurien hallinta, mahdollisuudet ja uhat.
Kulttuurihegemonia ja imperialismi: kansallisvaltiot ja kansallinen kulttuuri ja liiketoimintakäytäntö, kulttuurin ja etnisyyden väliset erot, muukalaisvihamielisten käytäntöjen välttäminen, kulttuuristen käytäntöjen ja vaikutusten johtamiskäytäntöihin tarkkaileminen, paikallisen ymmärryksen tutkiminen.
2. Vaihtoehtoiset organisaatiorakenteet ja viestintäjärjestelmät
Virtuaaliorganisaatioteoria: "rajattomat organisaatiot", organisaatiorakenteet, matriisirakenteet, johtamisbyrokratia, orgaaniset ja mekanistiset rakenteet, globaalit rakenteet, verkostoituminen, liiketoimintaprosessien uudelleensuunnittelu, organisaation kehittäminen, avoimet ja suljetut organisaatiot.
3. Asianmukaiset virtuaaliryhmät ja -verkostot
Virtuaaliset tiimit ja verkostot: liikesuhteiden rakentaminen ja ylläpito, epäviralliset ja muodolliset suhteet, globaali verkosto, tiimit vs. ryhmät, interaktiivinen viestintä, kehon kieli, tiimin kehittämisteoria, tiedonvaihto, tiimirooliteoria, johtamisteoriat, johtamistyyli, päätöksenteko ja ottaminen .
OSASTO 16: HENKILÖSTÖPOLITIIKAN HALLINTA
Yksikön kuvaus
Tämä yksikkö on suunniteltu antamaan oppijoille mahdollisuus tarkastella kriittisesti henkilöstöpolitiikkaa omissa organisaatioissaan ja verrata niitä muihin organisaatioihin hyvien käytäntöjen tunnistamiseksi. Opiskelijat saavat mahdollisuuden tutkia asiaa koskevaa lainsäädäntöä ja tehdä sopivia suosituksia politiikan parantamiseksi omassa työympäristössään.
Sisältö
1. HR-politiikan vaatimukset
HR-politiikka: HR-politiikkojen määrittely verrattuna menettelyihin, henkilöstöpolitiikan merkitys, politiikka-alueet, esim työelämän laatu, työolot, tasa-arvo. Käytäntötyypit: työntekijöiden kehittäminen, ylentäminen, työn ja perhe-elämän tasapaino, työntekijöiden laatu, ikä ja työllisyys, irtisanomiset, etninen seuranta, kurinalaisuus, valitus, ilmianto, kiusaaminen, tupakointi, häirintä, palkitseminen, yhtäläiset mahdollisuudet, työntekijöiden suhteet, terveys ja turvallisuutta.
2. Rakenne ja kulttuuri
Rakenne: organisaatiorakenteen teoriat esim. Weber, Mintzberg, Handy, erilaiset rakenteen ja muotoilun muodot ja miten ne vaikuttavat HR:ään, esim toiminnallinen, tuotepohjainen, maantieteellinen, jaettu, matriisi; keskittäminen, hajauttaminen. Kulttuuri: mitä on organisaatiokulttuuri, kulttuurin ja organisaation muiden osien väliset suhteet, esim tarkoitus ja tavoitteet, säännöt ja menettelyt, organisaation periaatteet; miten kulttuuri vaikuttaa HR-toimintaan, kulttuurin teoreettiset mallit mm Kätevä, Hofstede, Schein.
3. Henkilöstöpolitiikka tietyssä organisaatiossa
Arvioi: analysoi olemassa olevia henkilöstöpolitiikkaa ja ohjeita, tutki monenlaisia ulkoisia vaikuttajia, esim työlainsäädäntö, käytännesäännöt, ACAS; tunnistaa alueet, jotka kaipaavat parannusta tai tarkistamista, neuvottele ja sovi linjajohdon ja työntekijöiden kanssa näkemysten määrittämiseksi politiikoista.
YKSIKKÖ 17: STRATEGINEN MARKKINOINNIN HALLINTA
Yksikön kuvaus
Tämä yksikkö esittelee markkinointistrategiaa opiskelijoille, jotka eivät ole ammattimaisia markkinoijia, mutta haluavat ymmärtää, miten strategista markkinointiprosessia voidaan tukea. Tämä yksikkö tutustuttaa opiskelijat markkinointistrategioiden periaatteisiin. Se kehittää oppijoiden tietoja ja ymmärrystä markkinointisuunnitelman laatimisesta, antaa heille mahdollisuuden tutkia nykyistä markkinointiympäristöä ja auttaa heitä pohtimaan, kuinka kaikki organisaation johtajat voivat edistää markkinoinnin tavoitteiden saavuttamista. Opiskelija perehtyy markkinointistrategiaan ja markkinoinnin suunnitteluprosessiin liittyviin teoreettisiin käsitteisiin ja sen soveltamiseen erilaisiin markkinatilanteisiin.
Sisältö
1. Suunnitteluperiaatteet ja työkalujen ja tekniikoiden valikoima
Periaatteet: käsitteet, systemaattinen lähestymistapa, toimintojen järjestys ja ajoitus, toimintojen integrointi, resurssivaatimukset, ajan skaalaus, seuranta ja ohjauselementit.
Prosessit: strategiset markkinoinnin suunnitteluprosessit (esim Peter Doyle, Malcolm McDonald), mukaan lukien strateginen markkinointianalyysi, markkinointistrategian tavoitteiden asettaminen, vaihtoehtojen arviointi, valinta, muotoilu, toteutus ja valvonta.
Strateginen markkinointi: Chartered Institute of Marketingin ja avaintekijöiden strategisen markkinoinnin keskeiset määritelmät (esim. Hugh Davidson; Peter Doyle; Philip Kotler; Malcolm McDonald), strategian luonne ja markkinointilinkit yrityksen strategiaan (esim. Michael Porter), strategisen markkinoinnin rooli ja merkitys organisaatiossa.
Markkinointistrategia: markkinointitavoitteiden ja markkinointistrategian asettaminen, segmentointi, kohdistus ja asemointi, tuotteen/palvelun markkinointistrategiat, hinnoittelu, jakelu, promootio (mainonta, myynninedistäminen, henkilökohtainen myynti, suoramarkkinointi.
Työkalut ja tekniikat: organisaation, toimialan ja markkinaympäristön tilanteen analysointityökalut ja -tekniikat (Porter's Five Forces -malli; rakenne-, toiminta- ja suorituskykymalli; SWOT-analyysi, STEEPLE-analyysi, markkinointiauditointi), portfolioanalyysitekniikat (esim. BCG-matriisi, tuotteen elinkaarimalli).
2. Markkinointistrategian vaihtoehdot
Vaihtoehdot: Porterin yleisstrategiat (fokusointi, kustannusjohtaminen ja eriyttäminen), ydinosaaminen (G Johnson ja K Scholes, G Hamel ja CK Prahalad), kilpailuetu (H Davidson, M Porter), sijoitusmahdollisuuksien arviointi (DF Abell ja JS Hammond) , General Electric -malli, Shell-suuntauspolitiikkamatriisi.
3. Markkinointiympäristön muutosten vaikutukset
Muutokset markkinointiympäristössä: siirtyminen tarjontaympäristöstä kysyntään, markkinoiden muodistuminen, mikromarkkinat, kasvavat odotukset, teknologinen muutos, kilpailu, globalisaatio, palvelun merkitys, kaupallistaminen, tuotemerkkien eroosio, uudet rajoitteet.
YKSIKÖ 18: VIESTINTÄSTRATEGIAN KEHITTÄMINEN
Yksikön kuvaus
Viestintä on ratkaisevan tärkeää organisaation tehokkuudelle, koska se on perusta vauhdin ylläpitämiselle ja sen varmistamiselle, että muutos voi tapahtua organisaation kaikilla tasoilla. Organisaatio voi integroida eri osansa omien ja koordinoitujen viestintäjärjestelmien hallinnan avulla varmistaakseen työvoiman harmonisoinnin tietoisuuden ja suorituskyvyn saavuttamiseksi. Nykyään organisaatioiden on suunniteltava viestintäjärjestelmänsä varmistaakseen ajantasaisen tiedon; tieto ja tietoisuus ovat aina kaikkien niitä tarvitsevien saatavilla.
Sisältö
1. Nykyisten sisäisten viestintäprosessien vahvuudet ja heikkoudet
Sisäiset viestintäprosessit: tehokkaat ja tehokkaat, integroidut ja koordinoidut järjestelmät, viestintäkanavat ja -virrat, viiniköynnös, verkostoituminen, konferenssit, uutiskirjeet ja yrityslehdet, videoneuvottelut, sähköposti ja verkkosivustot, roadshowt, seminaarit, koulutus ja arvioinnit, tiimikokoukset, tiimin tiedotustilaisuus prosessit, päivitysjärjestelmät, vertikaaliset tiimit, toimintasarjat, lateraaliset, alas- ja ylöspäin suuntautuvat viestintäjärjestelmät.
2. Nykyisten ulkoisten viestintäprosessien vahvuudet ja heikkoudet
Ulkoiset viestintäprosessit: tehokkaat ja vaikuttavat, integroidut ja koordinoidut järjestelmät, verkostoituminen, konferenssit, kumppanuudet, yhteisyritykset, asiakas- ja yritysfoorumit, toimintasarjat, sidosryhmien osallisuus ja integrointi, viestintäkanavat ja -virrat, luottamussuhteiden kehittäminen, synergiaetu.
3. Tehokkaan viestinnän strategian täytäntöönpano, integrointi ja arviointi
Tehokkaan viestinnän strategia: viestintä infrastruktuurina, strategiset tavoitteet, strateginen toteutus, suunnitellut ja kehitteillä olevat strategiat, strateginen ajautuminen, seuranta versus arviointi, palauteprosessit, tulosten asettaminen ja mittaaminen, toiminnan suunnittelu, aikataulujen sopiminen, kustannus-hyötyanalyysi, palautejärjestelmät, ohjaus silmukka.
YKSIKKÖ 19: LAATU- JA JÄRJESTELMÄHALLINTA
Yksikön kuvaus
Tämä yksikkö keskittyy operatiivisten järjestelmien tehokkaaseen ja tehokkaaseen strategiseen suunnitteluun ja ohjaukseen niiden vaikuttavuuden ja tehokkuuden parantamiseksi. Oppijat kehittävät ymmärrystä järjestelmien ja prosessien suunnittelusta ja valvonnasta sekä siitä, miten niitä voidaan seurata ja parantaa.
Tämä yksikkö antaa opiskelijoille mahdollisuuden tutkia laadun ja laatumallien kehitystä ja kehitystä sekä niiden yhteyttä johtamiseen. Oppijat voivat keskittyä tärkeisiin laatunäkökohtiin omassa organisaatiossaan ja organisaation suorituskyvyn parantamiseen. Tämän yksikön opiskelun tuloksena opiskelijat voivat edistää liiketoiminnan erinomaisuutta omassa organisaatiossaan.
Sisältö
1. Toiminnanjohtamisen strategiset tavoitteet
Strategiset tavoitteet: tehokkaan toiminnanohjauksen merkitys; operaatioiden rooli; toimintastrategia; strategiset tavoitteet; laatu; ajoitus; luotettavuus; joustavuus; kustannus; strategisia päätöksiä.
2. Asianmukaiset järjestelmät
Laatu: määritelmät, laatugurut, laadun kehitys, tuotteiden laatu ja palvelun laatu, viisi laatuaukkoa, benchmarking, parhaat käytännöt, itsearviointi, visio, jatkuva parantaminen.
Järjestelmien suunnittelu: prosessi, tavoitteet, järjestelmät ja toiminnot, prosessien layout ja kulku, teknologian vaikutus toimintaan ja järjestelmiin, kokonaislaadunhallinnan (TQM) filosofia, periaatteet, menetelmät ja tekniikat. Valvontajärjestelmät: laatujärjestelmät, laatupiirit, ISO9000/EN29000, TQM, laadunhallinta ja valvonta.
Mallit: kehitys, esim. Japani, USA, eurooppalainen, Deming, Baldridge, European Foundation of Quality Management, '6 Sigma', nykyinen painopiste, tulevaisuuden trendit.
3. Organisaation suorituskyky
Toimintasuunnitelma: tarkoitus, tavoitteet/tavoitteet, esim. Tarkat, mitattavissa olevat, saavutettavissa olevat, realistiset, aikarajoitetut (SMART), resurssit, tavoitteet.
Aloitteet: esim toiminta-ajatus, liiketoimintasuunnitelmat, laatutarkastukset/tarkastukset, palvelustandardit, ihmisten kehittäminen, terveys ja turvallisuus, energiatehokkuus, riskinarviointi, Investors in People (IiP), vaaraanalyysin kriittinen ohjauspolku (HACCP), ISO9000, liiketoiminnan parantamisen synergia .