ESEAS - Exploring Sea and Space: Technologies, Opportunities and Challenges (Teknologiat, mahdollisuudet ja haasteet)
Pisa, Italia
KESTO
5 Days
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Pyydä aikaisinta alkamispäivää
LUKUKAUSIMAKSUT
EUR 200 *
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
* 200-1 000 euroa hakijan vuositulojen mukaan.
Johdanto
Viime vuosisatojen aikana ihmiskunta on tutkinut ja kartoittanut täysin maapallon pinnan esiin nousseet osat, ja nykyään se on yhä kiinnostuneempi tutkimaan ja hyödyntämään intensiivisesti maapallon vedenalaisia osia sekä läheisiä avaruusalueita. Tähän tarkoitukseen insinöörit tarjoavat uusia tehokkaita välineitä (robotteja, vedenalaisia ja avaruuden viestintäjärjestelmiä, uusia nanosatelliittiratkaisuja); luonnonvarojen tutkiminen ja hyödyntäminen aiheuttaa myös ongelmia, jotka liittyvät elävien olentojen biologiaan. Lisäksi esiin nousee monenlaisia uusia kysymyksiä, jotka liittyvät taloudellisiin ja oikeudellisiin vaikutuksiin.
Koulun tavoitteena on antaa tiivis yleiskatsaus asiaan liittyvistä tieteellisistä haasteista ja kehitysnäkymistä yhtenäisissä puitteissa, joissa käsitellään myös taloudellisia ja ympäristövaikutuksia, mahdollisia konflikteja ja sääntelyn arviointia.
Kausikoulussa noudatetaan kokonaisvaltaista lähestymistapaa, ja osallistujat perehdytetään keskeisiin teknologioihin yhtenäisessä kehyksessä, jossa insinöörin roolia tarkastellaan yhdessä biologisten ja lääketieteellisten kysymysten, taloudellisten näkökohtien ja oikeudellisten ongelmien kanssa.
Kausikoulun päätteeksi osallistujilla on kattava yleiskatsaus avaruuden ja meren tutkimuksen haastavien aiheiden tulevista suuntauksista.
Opetusmenetelmät
Opiskelijat löytävät poikkitieteellisen oppimisympäristön, jossa he voivat olla vuorovaikutuksessa professoreiden ja teollisuusjohtajien kanssa, jotka ovat johtavia toimijoita tutkimusalueillaan. Heillä on myös mahdollisuus vierailla Scuola Superiore Sant'Annan laboratorioissa ja tutustua uusimpiin tutkimusmenetelmiin.