Yritysviestintä
Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Porto, Portugali
Kieli (kielet
Portugalin kieli
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
Pyydä tietoja
Vauhti
Pyydä tietoja
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
tavoitteet
Viestinnän kasvava merkitys nykyisessä sosioekonomisessa tilanteessa edellyttää integroitua lähestymistapaa yritysviestinnän kysymyksiin ja työkaluihin. Liikeviestinnän tutkinnon (1. sykli) päätavoitteena on vastata yritysten ja instituutioiden haasteisiin, jotka kohtaavat päivittäin tarpeen olla vuorovaikutuksessa monenlaisten sidosryhmien kanssa.
Tässä mielessä opintosuunnitelma panostaa joukkoon opetussuunnitelman yksiköitä, jotka pyrkivät tyydyttämään viestintäammattilaisen profiilin, nimittäin markkinoinnin ja viestinnän, viestinnän palveluksessa olevien uusien teknologioiden ja vieraiden kielten osalta.
Tutkinnon päätavoitteet ovat:
- Kouluttaa tulevia ammattilaisia harjoittamaan toimintaa ensisijaisesti strategisella ja taktisella tasolla aloilla, jotka tunnustetaan keskeisiksi organisaatioiden ja instituutioiden vahvistamiselle;
- Tehdä opiskelijat tietoisiksi julkisen mielipiteen tärkeydestä yrityksen panoksesta maassa ja yhteisössä, jossa se toimii, sekä yhteisön ja yksilöiden psykososiaaliseen hyvinvointiin.
- Tarjoa opiskelijoille:
- syvällistä tietämystä viestinnästä yrityksissä/yrityksissä, mikä antaa heille ammattipätevyyden hoitamaan nykypäivän globalisoituneille ja erittäin kilpailluille markkinoille soveltuvia hallinto- ja johtamistehtäviä;
- työkalut, joiden avulla he voivat tietää, kuinka vahvistaa kaiken antamansa tiedon uskottavuutta;
- kyky saada myönteistä tunnustusta ja hyvää tahtoa yleisen mielipiteen eri sektoreilta;
- osaaminen edistää suotuisaa tietoa tiedotusvälineissä;
- työntekijöiden motivaation ja suorituskyvyn aktivoimiseen tähtäävien ärsykkeiden tuntemus ja hallinta;
- osaa paljastaa tietoa yrityksestä eri sidosryhmille;
- strategisten ja operatiivisten työkalujen tuntemus vahvistaa yrityksen imagoa sen eri yleisöissä;
- osaaminen edistää organisoidusti ja systemaattisesti yrityksen uskottavuutta ja mainetta;
- osaaminen edistää sosiaalista vastuuta yrityksessä;
- osaa lukea ja tulkita markkinaindikaattoreita.
Sisäiset aloitteet
• ISCAP :n Communication Odyssey; • Konferenssit, seminaarit ja työpajat; • Opetussuunnitelman harjoitteluohjelma.
Ammattilainen uloskäynti
- Viestintäpäällikkö (sisäinen, ulkoinen ja kansainvälinen);
- Organisaation kuvanhallinta;
- Tuotepäällikkö;
- sosiaalisen median johtaja;
- Mediasuhdepäällikkö;
- Viestintäavustaja;
- Sisäisen ja ulkoisen viestinnän analyytikko;
- PR- ja tapahtumajärjestelyteknikko;
- Viestintäkonsultti;
- Viestintäneuvoja.
On huomattava, että ISCAP sta yritysviestinnästä valmistuneet ovat seuranneet huippuosaamisen ammatillisia polkuja eri organisaatioissa, kuten: Casa da Música, ADPRESS – Comunicação, Exponor, AEP, Science4You, Sonae, Nestlé, Comunicarte, Sardinha Comunicação, Mediana Global Communication , QIPorto de Ideias, Voz-OFF, WebOffice, GLAM, Taylors, Ramos Pinto, Sogrape, ColorAdd, GBliss, LogoMark, Quercus, Porto Canal.
Järjestelmä
Päivällä ja töiden jälkeen