Brändäyksen graafisen suunnittelun kesäkurssi
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Barcelona, Espanja
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Sekoitettu
Kesto
3 viikkoa
Vauhti
Osa-aikainen
Lukukausimaksut
EUR 3 150
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Jul 2024
Johdanto
Yritysten, tuotteiden, tapahtumien ja palveluiden visuaalisen identiteetin suunnitteluala on muuttunut merkittävästi. Brändit ovat nykyään dynaamisempia, muuttuvampia, mukautuvaisempia ja kehittyvämpiä kuin koskaan. Ne eivät ole enää staattinen elementti, ja yhä useampia laitteita ja alustoja syntyy visuaalisten identiteettijärjestelmien käyttöönottamiseksi. Tämä edellyttää strategista lähestymistapaa ja tehokasta suunnittelua, joka pystyy pysymään näiden suuntausten mukana.
Summer Graphic Design in Branding -kurssi tutkii visuaalisten käyttöliittymien ja käyttökokemuksen välistä suhdetta ja pyrkii ymmärtämään, kuinka ne liittyvät painettuun ja digitaaliseen mediaan, sosiaaliseen mediaan, digitaaliseen levitykseen ja promootioalustaan ja miten se kaikki koskee meitä ympäröiviä ympäristöjä. .
Ihanteelliset opiskelijat
Opiskelijan profiili
Tämä kurssi on suunnattu erityisesti ihmisille, jotka ovat kiinnostuneita saamaan käsityksen tärkeimmistä työkaluista, joita käytetään suunnittelu- ja visuaalisen viestinnän projektien luomisessa ja oppimaan graafisen suunnittelun maailmassa ja erityisesti visuaalisessa identiteetissä, brändäyksessä ja brändikulttuurissa käytettyjä peruskäsitteitä.
Se on suunnattu myös muiden alojen suunnittelijoille, kuvataiteen, viestinnän, valokuvauksen, kustantamisen, mainonnan tai painamisen tutkinnon suorittaneille ja opiskelijoille sekä yrittäjille, jotka haluavat laajentaa tietämystään strategisesta graafisesta suunnittelusta. Yliopisto-opiskelijat ja graafisen suunnittelun sekä visuaalisen ja vuorovaikutteisen viestinnän tutkinnon suorittaneet.
Joitakin Adobe Photoshopin, Illustratorin, InDesignin ja/tai Acrobatin komentoja arvostetaan positiivisesti. Oppilaita ei opeteta käyttämään näitä työkaluja luokkahuoneessa, mutta heitä pyydetään tuottamaan projektinsa valitsemallaan ohjelmistolla.
Pääsymaksut
Galleria
Opetussuunnitelma
Metodologia
Kurssi perustuu tapaustutkimuksiin ja muihin projektimetodologioihin, kuten Visual Design Thinking.
Tämä kesäkurssi keskittyy pohjimmiltaan visuaalisen identiteetin järjestelmien suunnitteluun liittyvien strategioiden, resurssien ja metodologioiden havainnointiin, analysoimiseen, vertailuun, luomiseen ja kehittämiseen. Koskee yritysidentiteettiä, brändäystä, tienhakua, tapahtumasuunnittelua, tuotesuunnittelua, näyttelyesityksiä, sosiaalista mediaa ja digitaalista mediaa.
Se lisää luovuutta, edistää uusia muotoilutrendejä ja kouluttaa suunnittelijoiden ajattelutapaa (tietoisesti) kannustaen heitä suunnittelemaan ja suunnittelemaan vastuullisesti nykyhetkeä ja tulevaisuutta ajatellen.
Muoto
Blended, 8 viikkoa verkossa, 1 viikko paikan päällä. Paikan päällä aikataulu: maanantai, keskiviikko ja perjantai klo 9.30-15; Tiistaisin ja torstaisin klo 9.30-15 ja 16.00-18.30.
Ohjelman tulos
Tavoitteet
- Johdatus visuaalisiin identiteettijärjestelmiin tähtäävän suunnittelu- ja visuaalisen viestinnän projektin eri vaiheisiin.
- Työskentely eri esitystekniikoiden kanssa, mallien (nukkejen) tekeminen, tarjousten laatiminen ja projektin hallinnan, tuottamisen ja toteuttamisen ymmärtäminen.
- Tutkitaan uusia suunnittelukriteerejä, jotka perustuvat tapaustutkimukseen ja muihin projektimenetelmiin (visuaalisen suunnittelun ajattelu) ja analysoidaan erilaisia ideoita, joita opiskelijat keksivät saman ongelman ratkaisemiseksi tietyssä projektissa.
- Graafiseen suunnitteluun ja visuaaliseen viestintään liittyvien materiaalien, työkalujen, strategioiden, tekniikoiden ja tekniikan oppiminen.
- Luovien konseptien kehittäminen ja kyky ajatella esteettisesti miellyttäviä, toimivia ja tehokkaita suunnittelu- ja viestintäratkaisuja brändäysprojekteihin.
- Hyvän ammatillisen projektin esittämiseen tarvittavien taitojen rakentaminen.
- Trendien tulkitseminen ja teknologisten ja innovatiivisten läpimurtojen seuraaminen.