
Täydentävä diplomi in
Pelin jatkotutkinto – Art George Brown College

Johdanto
Videopeleistä on tullut yksi johtavista taiteellisen ilmaisun muodoista 2000-luvulla. Pelitaide vaatii yhdistelmän kykyjä, kovaa työtä ja intohimoa. Game – Art kolmivuotinen jatkotutkinto on tiukka koulutusohjelma, joka keskittyy alalle murtautumiseen vaadittaviin videopelitaiteen luomisen periaatteisiin ja tekniikoihin.
Tämän ohjelman opiskelijana kehität sekä kaksiulotteisia että kolmiulotteisia taiteellisia kykyjä oppimalla konseptitaidetta, sprite- ja pikselitaidetta, mallintamista, teksturointia, animaatiota ja tasosuunnittelua. Alan kokemusta omaavien tiedekuntien opettamana ja paikallisten pelialan johtajien ohjaamana kehität pelejä kaupallisiin, koulutus- ja muihin tarkoituksiin.
Sinulla on ainutlaatuinen mahdollisuus kehittää kaupallisia laadukkaita pelejä simuloidussa videopelistudioympäristössä, ajoittain työskennellessäsi alan kumppaneiden ja peliohjelmoijien kanssa. Toisena vuonna voit valita, erikoistutko pelimallinnukseen vai pelianimaatioon.
Ennen valmistumista kokoat luovasta työstäsi portfolion/demon, joka osoittaa kykysi pelinkehitykseen ja korostaa valitsemaasi erikoisalaa. Pelikehitysohjelmasta valmistuneiden odotetaan työllistyvän pelialalle lähtötason tehtäviin.
Omat koulutusvaihtoehdot
Opiskelijat, joilla on hyväksytty portfolio, ovat oikeutettuja ei-pakollisiin ulkopuolisiin harjoittelujaksoihin lukukaudella 5 ja/tai lukukaudella 6.
Pääsymaksut
Apurahat ja rahoitus
Apurahat kansainvälisille opiskelijoille osoitteessa George Brown College ovat yleensä ohjelman sisäisiä palkintoja, jotka perustuvat opiskelijoiden akateemiseen suoritukseen (ja muihin kriteereihin) klo George Brown College akateemisen ohjelman alkamisen jälkeen.
Opetussuunnitelma
Pakolliset kurssit
Lukukausi 1 | Lukukausi 2 |
|
|
Pelimallinnuksen erikoistuminen
Lukukausi 3 | Lukukausi 4 |
|
|
Lukukausi 5 | Lukukausi 6 |
|
|
Pelianimaation erikoistuminen
Lukukausi 3 | Lukukausi 4 |
|
|
Lukukausi 5 | Lukukausi 6 |
|
|
**Sijoitustestin tulosten perusteella sinun on ehkä suoritettava COMM 1000 Introduction to College Communication ennen kuin siirryt COMM 1007:ään. COMM 1000:ta ei lasketa valmistumiseen vaadittavaksi kurssiksi, ja tästä ylimääräisestä kurssista veloitetaan.
Ohjelman tulos
Tutkija osoittaa kykynsä:
- Analysoi pelilajien eroja kehittääksesi pelejä, jotka vastaavat tiettyjen markkinoiden tarpeita.
- Analysoi videopelien historiaa vertaillaksesi erilaisia lähestymistapoja pelikehitykseen.
- Tue pelien kehitystä tunnistamalla ja yhdistämällä konsepteja eri alan rooleista – ohjelmoinnista, suunnittelusta ja taiteesta.
- Osallistu yksilönä ja pelinkehitystiimin jäsenenä pelinkehitysprojektin tehokkaaseen loppuunsaattamiseen.
- Kehitä strategioita jatkuvaan henkilökohtaiseen ja ammatilliseen kehitykseen parantaaksesi työsuoritusta pelialalla.
- Suorita kaikki työt asiaankuuluvien lakien, määräysten, lainsäädännön, alan standardien ja eettisten sääntöjen mukaisesti.
- Kehitä pelien ja pelien esituotantoa ja käsitetaidetta valitsemalla ja soveltamalla asiaankuuluvia suunnittelutyökaluja ja piirustustekniikoita.
- Luo alkuperäisiä peliresursseja, jotka täyttävät pelisuunnitteluasiakirjoissa ja/tai luovissa alushousuissa määritetyt vaatimukset.
- Osallistu omaperäiseen maailmojen rakentamiseen ja kenttäsuunnitteluun useissa pelimoottoreissa täyttääksesi alan ja markkinoiden vaatimukset.
- Luo käyttöliittymäsuunnittelu linjassa pelisuunnitteluasiakirjojen kanssa optimoidaksesi sekä estetiikan että pelaamisen toiminnan.
Uramahdollisuudet
Sinun urasi
Tämän ohjelman valmistuneet ovat hankkineet tarvittavat taidot työskennelläkseen erilaisissa peli- ja digitaalisen median studioissa, joilla on uraa:
- Hahmojen taide
- 2D-ympäristötaide
- 3D-ympäristötaide
- 3D-mallinnus
- 3D-animaatio
- Hahmojen mallinnus
- Tason suunnittelu
- Elokuvamainen animaatio
- Erikoistehosteita
- Tekstuurin suunnittelu
- Käyttöliittymän suunnittelu
- Laadunvarmistus
Tulevat hakukohteet
Valmistuneet voivat olla oikeutettuja pääsemään George Brownin jatko-ohjelmiin. Opiskelijat, jotka suorittavat tämän ohjelman menestyksekkäästi arvosanan keskiarvolla 3.0 tai korkeammalla, voivat olla oikeutettuja suoraan Game Design -ohjelmaan.