Muotiliiketoiminnan tutkinto
George Brown College
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Toronto, Kanada
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
CAD 16 950 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* kotimainen opetus | 16 490 dollaria kansainväliseen koulutukseen. Kaikki maksut voivat muuttua ilman erillistä ilmoitusta
Johdanto
Fashion Business Industry:n kaksivuotinen tutkinto-ohjelma George Brown College School of Fashion and Jewelleryssä Torontossa antaa opiskelijoille johdannon kaikkiin muotiteollisuuden osa-alueisiin tuotetiedosta markkinointiin ja pienyritysten johtamiseen.
Pienet ja keskisuuret yritykset ovat muotialan kukoistava sektori, ja se tarjoaa loistavan mahdollisuuden päästä muotimaailmaan. Pienemmät yritykset vaativat työntekijöitä, joilla on erilaisia johtamistaitoja, jotta he voivat johtaa yritystä käynnistysvaiheesta kehittyneempiin liiketoimintamalleihin. Tämän ohjelman opiskelijana olet valmis rooleihin ja kehität taitoja, jotka ovat välttämättömiä menestyvän pienen muotiyrityksen toiminnalle. Tämän ohjelman yrittäjänäkökulma opastaa sinua kattavan liiketoimintasuunnitelman kehittämisprosessin läpi, joka on välttämätöntä uuden yrityksen perustamiselle tai olemassa olevan yrityksen johtamiselle.
Saat ymmärrystä tekstiileistä, vaatteiden rakentamisesta, laatukriteereistä ja vaatteiden markkinoinnista. Opit myös soveltamaan markkinoinnin, kirjanpidon, rahoituksen ja muita liiketoimintakonsepteja, joita he kohtaavat tulevalla urallasi päätöksenteossa.
Ohjelman vaatimukset
Fashion Business Industry -ohjelma vaatii opiskelijoilta pääsyn henkilökohtaiseen kannettavaan tai pöytätietokoneeseen sekä luotettavan Internet-yhteyden synkronisille tunneille.
Omat koulutusvaihtoehdot
Opiskelijat, joiden arvosanan keskiarvo on 2,7 tai korkeampi, voivat hakea kenttäopetuksen valinnaisiin toisena vuonna.
Pääsymaksut
Apurahat ja rahoitus
Apurahat kansainvälisille opiskelijoille osoitteessa George Brown College ovat yleensä ohjelman sisäisiä palkintoja, jotka perustuvat opiskelijoiden akateemiseen suoritukseen (ja muihin kriteereihin) klo George Brown College akateemisen ohjelman alkamisen jälkeen.
Opetussuunnitelma
Pakolliset kurssit
Lukukausi 1 | Lukukausi 2 |
|
|
Lukukausi 3 | Lukukausi 4 |
|
|
**Sijoitustestin tulosten perusteella sinun on ehkä suoritettava COMM 1000 Introduction to College Communication ennen kuin siirryt COMM 1007:ään. COMM 1000:ta ei lasketa valmistumiseen vaadittavaksi kurssiksi, ja tästä ylimääräisestä kurssista veloitetaan.
Valittavien
* Ohjelman valinnaiset valinnat vaihtelevat lukukausittain. Nämä ovat esimerkkejä joistakin ohjelman valinnaisista kursseista, joita voidaan tarjota:
- FASH 1252 Muotialan yritysviestintä
- FASH 2082 Muotijournalismi - johdanto
- FASH1084 Muotimainonta ja myynninedistäminen
- FASH2048 tekstiililaboratorio
- FASH2050 verhoilu
- FASH2054-portfolion kehittäminen
- FASH2076-muotiprojekti ja tapahtumasuunnittelu
- FASH2077 Tekstiilipinnan suunnittelu
- FASH2078 Neuleiden tuotekehitys
- FASH1089 Sosiaalinen media muotimarkkinointiin
- GHUM1049 muotoilu ja väri
- FASH1090 Itsenäinen opiskelu – kenttäopetus
- FASH1229 Elokuva- ja teatteripuvustus
Ohjelman tulos
Valmistunut on luotettavasti osoittanut kykynsä:
- Käytä vaatteiden suunnittelun ja rakentamisen perustaitoja sekä teollisia ompelukoneita vaatetuotteiden täydentämiseen.
- Käytä tavallisia muotiteollisuuden tietokoneohjelmistoja liiketoimintaan ja suunnittelun kehittämiseen.
- Hallitse päivittäisiä toimintoja, resursseja, visuaalista markkinointia ja asiakassuhteita vähittäiskaupan yrityksen kannattavuuden varmistamiseksi.
- Kehitä pienelle vaateyritykselle liiketoiminta- ja rahoitussuunnitelma, joka heijastaa tietoisuutta markkinaolosuhteista, tarvittavista resursseista ja kassavirrasta.
- Käytä asianmukaisia osto-, myynti- ja kirjanpitokäytäntöjä muotiteollisuuden pienyritysten toiminnan tukemiseksi.
- Käytä toimitusketjun hallintaa ja logistiikkaa menestyvän muotiliiketoiminnan harjoittamiseen.
- Kehitä, kommunikoi ja toteuta markkinointisuunnitelma yhdistämällä markkinointitutkimus, strategiat ja taktiikat.
- Analysoi taloudellisia, muodikkaita ja teollisuuden suuntauksia tehdäksesi liiketoimintapäätöksiä pienissä ja keskisuurissa vaatetusyrityksissä.
- Arvioi tuotteet soveltamalla laadunvalvontaprosesseja asianmukaisten standardien täyttämiseksi.
- Yksilöidään tekstiilimateriaalit, arvioidaan niiden soveltuvuus ja yhteensopivuus ja valitaan vastaavasti loppukäyttöä varten.
Uramahdollisuudet
Sinun urasi
Tämän ohjelman valmistuneet ovat hankkineet tarvittavat taidot työskennelläkseen erilaisissa muotiteollisuuden tehtävissä valmistautuessaan oman pienen muotiyrityksen perustamiseen.
Valmistuneet työskentelevät tehtävissä, jotka johtavat uraan, kuten:
- Yrittäjä
- Myymäläpäällikkö
- Tuotannon suunnittelija
- Operatiivinen johtaja
- Myyntianalyytikko
- Visuaalisten tuotteiden koordinaattori
- Markkinointiassistentti
- Tuotantoa edeltävä koordinaattori
- Kuljetuskoordinaattori
- Varastoassistentti
- Tukkukaupan myyntiedustaja
- Asiakaspalvelija
Jotkut aiemmista tutkinnon suorittaneista ovat perustaneet omia menestyviä yrityksiään. Liiketoimintamahdollisuuksia ovat pieni tuotantolaitos, muotiurakointiyritys, vähittäiskauppa, tukkukauppias, myyntiedustaja, erikoisliike ja kolmannen osapuolen logistiikkapalvelujen tarjoajat.
Teollisuus
Suurin osa muotialan yrityksistä on pieniä ja keskisuuria yrityksiä. Vaateteollisuus on merkittävä työllistävä ala Kanadassa.
Tulevat hakukohteet
Valmistuneet, jotka suorittavat tämän ohjelman menestyksekkäästi vakiintuneella vähimmäispalkkaluokalla, voivat olla oikeutettuja pääsemään George Brown College jatko-ohjelmiin, mukaan lukien kansainvälinen muotihallinta (F412) ja kestävä muotituotanto (F415).
Opiskelijat, jotka suorittavat tämän ohjelman menestyksekkäästi arvosanan keskiarvolla 3,5 tai korkeammalla, voivat olla oikeutettuja pääsemään muotiohjelmiin muissa keskiasteen jälkeisissä oppilaitoksissa.