Maisterintutkinnon jälkeinen moottoriurheilun suunnittelu ja suorituskyky
ESTACA
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Laval, Ranska
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 lukukausi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 16 000
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Johdanto
Kilpaileva moottoriurheilu tarvitsee päteviä insinöörejä, jotka on erityisesti koulutettu työskentelemään tällä alalla. Motorsport Engineering Performance -maisterin tutkinto vastaa tähän tarpeeseen kurssilla, joka rakentaa moottoriurheilualan korkeatasoista osaamista ja asiantuntemusta.
Tämä MS® on kehitetty yhdessä ranskalaisen yrityksen ja kilpa-autojen suunnitteluun ja valmistukseen erikoistuneen ORECA-tiimin kanssa. Se tarjoaa koulutusta kaikkien moottoriurheilualan teknisten ratkaisujen suunnitteluun, optimointiin ja organisointiin, mutta myös erikoistuotannon ja valmistuksen hallintaan. menetelmiä.
Post-Master Degree MOTORSPORT-tekniikan ja suorituskyvyn TAVOITE
Hanki taidot:
- Suunnittele, optimoi ja järjestä kaikki tekniset ratkaisut.
- Hallitse ja toteuttaa tuotteiden valmistusmenetelmät.
- Ota huomioon moottoriurheilualan tuottavuus- ja laatuvaatimukset.
Arviointi
- Kokeilla ja tapaustutkimuksilla arvioitavat opetusmoduulit.
- Akateeminen projekti & Ammatillinen opinnäytetyö arvioidaan väitöskirjan kautta.
Työmahdollisuudet
- Suunnittelu: pääsuunnittelija, insinööri, rakennesuunnittelija.
- Aerodynamiikka: CFD-insinööri, tuulitunneliinsinööri, aerodynaaminen ratainsinööri, (uusien) mallien suunnittelu.
- Moottorit: konepäällikkö, moottorin tukiinsinööri.
- Ratatoiminnot: käyttöinsinööri, datainsinööri, suoritusinsinööri, radan tukiinsinööri.
- T&K: Osastopäällikkö/T&K-toiminta, T&K-insinööri.
- Johto: tekninen johtaja, tekninen projektipäällikkö.
Kurssin erittely
Luennot, tapaustutkimukset, ryhmätyöprojekti ja johtaminen.
Kelpoisuus
Tämä ohjelma on avoin kaikille ulkomaisille ja ranskalaisille opiskelijoille, joilla on maisterin tutkinto (mieluiten tieteenaloilla, myös liiketalouden maisteri voi hakea). Hakijoiden, jotka osoittavat 3 vuoden työkokemuksen, tulee olla suorittaneet neljän vuoden tekniikan opinnot (Master Level ot Advanced Bachelor). Hakijoilla tulee olla englannin kielen taito (TOEFL iBT: 91, TOEIC: 850 tai IELTS: 6.5).
Opetussuunnitelma
- 480 tuntia akateemista työselostusta (syyskuusta helmikuuhun).
- Vähintään 6 kuukautta yrityksen sisäistä operatiivista koulutusta, jota seuraa ammatillinen opinnäytetyö (maaliskuu-elokuu).
Tämän maisterintutkinnon aikana hankitut taidot
- Tunnista moottoriurheilun eri kategoriat, kilpailuradat ja säännöt.
- Käytä antureita, analysoi signaaleja, videokuvaa, käytä alustan tai moottorin tiedonkeruuanalyysimenetelmiä, säädä alustaa tai moottoria, tee suosituksia.
- Tunnista kilpa-ajoneuvojen arkkitehtuuri, tee ja analysoi mitoituslaskelmia, pilotoi ja analysoi mekaanisia testejä, ehdota uusia ratkaisuja, optimoi rakennetta, tutustu "uusiin" materiaaleihin.
- Määrittele aerodynaamiset periaatteet, tunnista aerodynaamiset ilmiöt, tee ja analysoi tuulitunnelitestejä, käytä CFD:tä analysointiin, järjestä ratakokeita.
- Tunnista polttomoottorin, sähkö-, hybridi- ja vetymoottorin arkkitehtuuri.
- Analysoi vaihdelaatikon tekniikkaa.
- Tunnista renkaissa käytetyt materiaalit, analysoi renkaiden käyttäytymistä, analysoi renkaiden vaikutusta suorituskykyyn.
- Analysoi ohjaajan käyttäytymistä, tunnista radan turvallisuus.
- Hallitse projekteja, kirjoita raportteja, kommunikoi ja puhu julkisesti.