
Kurssi: 2025
Paris, Ranska
KESTO
1 up to 5 Weeks
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
30 Apr 2025
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
09 Jun 2025
LUKUKAUSIMAKSUT
EUR 750 *
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
* yhden kesämoduulin lukukausimaksut
Johdanto
OHJE KIELI: Kurssit opetetaan englanniksi
Luxury Means luominen ja huippuosaaminen.
Kaikilla omistetuilla aloillaan - korut, kellojen valmistus, muoti, hajuvedet, kauneustuotteet, vieraanvaraisuus ja palvelut Ylellisyys liittyy täydellisyyteen. Määrittele luksus on subjektiivinen; sitä pidetään yleensä ylellisenä, kaikkea eleganttia, hienostunutta ja kallista. Luksusbrändien kirjo vaihtelee maailmankuuluista brändeistä luottamuksellisempiin käsintehtyihin taloihin. Luksustuotteiden ja -palvelujen kuluttajat ovat siis huolissaan sekä laadusta että jalostuksen tasosta.
EIML Pariisi
EIML Paris tarjoaa viisivuotisen korkeakouluohjelman kandidaattitasolta maisteritasolle, joka on erikoistunut luksusmarkkinointiin. EIML Paris -yliopiston yhteistyössä ylellisyysalan tärkeimpien taloudellisten toimijoiden kanssa luoma ohjelma kouluttaa johtajia ja soveltuu erityisesti niille, jotka etsivät korkeaa vastuuta sisältävää uraa eri aloilla: - Ostot: Raaka-aineiden ostaja, kauppiastuotepäällikkö, vähittäiskaupan operaattori jne. - Markkinointi: Tuotepäällikkö, markkinointitutkimuskonsultti, sähköisen markkinoinnin projektipäällikkö, kategoriapäällikkö jne. - Viestintä: Lehdistö- ja mediavastaava, tapahtumaviestintäpäällikkö, suhdetoiminnasta vastaava henkilö, mediasuunnittelija jne.
Kesäsessio on jaettu viiteen moduuliin, joihin voi osallistua itsenäisesti:
- Luksuskoodit ja markkinat
- Luksus-, muoti- ja asusteteollisuus
- Luksus-, tuoksu- ja kosmetiikkateollisuus
- Luksus-, kello- ja koruteollisuus
- Ylellinen vieraanvaraisuuden hallinta ja gastronomia
Ohjelma kattaa muun muassa Johdatus luksustuotteiden historiaan, kuluttajakäyttäytymistä, kansainväliset luksusmarkkinat ja vähittäiskauppa.
Yritysvierailut ovat ainutlaatuinen tilaisuus nähdä käytännössä tunneilla opitut asiat ja tavata ammattilaisia.
Luksus tarkoittaa luomista ja erinomaisuutta Kaikilla sille omistautuneilla aloilla – korut, kellojen valmistus, muoti, hajuvedet, kauneustuotteet, vieraanvaraisuus ja palvelut Ylellisyys liittyy täydellisyyteen.
Ylellisyyden määritteleminen on subjektiivista; sitä pidetään yleensä ylellisenä, kaikkea eleganttia, hienostunutta ja kallista. Luksusbrändien kirjo vaihtelee maailmankuuluista brändeistä luottamuksellisempiin käsityöhön «Taloihin». Luksustuotteiden ja -palvelujen kuluttajat ovat siis huolissaan sekä laadusta että jalostuksen tasosta.
LUKSUSKOODIT JA MARKKINAT – VIIKKO 1: 17.–21.6.2024
LUKSUS-, MUOTI- JA ASUSTEALA – viikko 2: 24.–28.6.2024
LUKSUS-, TUOKSU- JA KOSMETIIKKATEOLLISUUS – viikko 3 : 1.–5.7.2024
Ylellisyys-, rannekello- ja koruteollisuus – viikko 4 : 8.–12.7.2024
LUXURY HOSPITYITY JOHTO JA GASTRONOMIA - VIIKKO 5: 15.–19.7.2024
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
SERTIFIOINTI
- Todistus annetaan kaikkien tehtävien, kuten monivalintakyselyiden, ryhmätyön, tapaustutkimusten, suorittamisen jälkeen. - Aktiivinen luokkaan osallistuminen ja yritysvierailut ovat pakollisia. - Opiskelijat voivat ansaita 2-8 opintopistettä (European Credit) kesäistunnon aikana suoritettavista kursseista.
KESÄTUNNUSOHJELMA
LUXURY KOODIT
Muotimarkkinat Ranskassa ja Euroopassa - Muoti ja ranskalaiset suunnittelijat - Brändinhallinta muodin ja asusteiden alalla - Luo tunnelmataulu ja mallisto - Haute Couture ja Made in France -osaaminen - Ranskalainen pukeutumiskoodi - Kauppa - Yritysvierailut/konferenssit ja kulttuurivierailut - Vierailu Versaillesin linnassa - Kauppakierros Faubourg Saint Honoréssa
MUOTI JA MUOTISUUNNITTELU
Kosmetiikka- ja hajuvesimarkkinat Ranskassa ja Euroopassa - Ikonisten ranskalaisten hajuvesien historia - Kosmetiikka- ja hajuvesien brändijohtaminen - Luo oma Kölnvesi - Kuluttajien käyttäytyminen ja trendit - Ranskalainen myyntiseremonia - Jakelu Euroopassa ja Matkan vähittäismyynti - Yritysvierailut/konferenssit ja kulttuurivierailut erilaisiin hajuvesiliikkeisiin
HAJU- JA KOSMETIIKKATEOLLISUUS
Koru- ja kellomarkkinat Ranskassa ja Euroopassa - Korujen ja kellojen historia - Korujen ja kellojen brändihallinta - Korujen suunnittelu ja malli - Gemologia - Ranskalainen etiketti ja rituaali - Yritysvierailut/konferenssit ja kulttuurivierailut - Korukierros Place Vendômessa
KORTU- JA KELLOTOLLISUUS
Luksushotellimarkkinat Ranskassa ja Euroopassa - Keskity ranskalaisiin suunnittelijoihin ja sisustussuunnitteluun - Hospitality Brand Management - Chef-liiketoimintamallit ja ranskalaisen Haute Gastronomien historia - Concierge-palvelut - Pöytätyöpaja - Yritysvierailut/konferenssit ja kulttuurivierailut - Vierailut 5 tähden hotelleihin ja palatseihin - Viininmaistajaiset
LUXURY VIERALASTILAJOHTO
Luksusmarkkinat ja avaintoimijat - Luksuskoodit - Asiakassuhteiden hallinta luksussektorilla - Brändinhallinta luksuskaupassa - Kauppakäynnit (Place Vendôme) - Kauppastrategiat
Ohjelman lukukausimaksu
Galleria
Ohjelman pääsyvaatimukset
Osoita sitoutumistasi ja valmiutesi menestyä kauppakorkeakoulussa suorittamalla GMAT-koe – yleisimmin käytetty pääsykoe, joka mittaa kriittistä ajattelua ja päättelykykyäsi.
Lataa GMAT-minivisa saadaksesi yleiskuvan kokeessa olevista kysymyksistä.