Hankinnan suunnittelu ja tarjouksen hallinta
Convertas
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Dubai, Arabiemiirikunnat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
5 päivää
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
USD 3 695 / per course *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Viiden päivän seminaarissa Dubaissa pidettävän seminaarin arvonlisävero, johon sisältyy kurssimaksu, todistus, lounas ja kahvi.
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Suunnittelu on sekä hankintatoiminnan kriittisin että haastavin vaihe. Se tarjoaa suunnan siihen, miten toiminto aikoo turvata organisaation toimitusvarmuuden.
Tarjousten hallinnoinnissa luotettava hankintasuunnitelma auttaa tasapainottamaan usein ristiriitaisia säästötavoitteita ja tyydyttäviä sisäisiä asiakkaita. Tässä kurssissa annamme perusteellisen selvityksen hankintatavoitteiden ja aloitteiden suunnittelusta.
Otamme osaksi erilaisia laadullisia ja määrällisiä ennustustekniikoita, jotka liittyvät varastojen suunnitteluun, ja osoitamme, miten eri toimittajien integraatiostrategioita voidaan soveltaa toiminnan ja hankkeiden ylläpitämiseen.
tavoitteet
- Kirjoita strategisia hankintatavoitteita ja aloitteita pitkän aikavälin suuntaviivojen tukemiseksi
- Järjestä "viettävät kohteet" luokkiin, jotka tukevat markkinasuunnitelmien suunnittelua
- Käytä kysynnän ennustamistekniikoita hankintatoiminnan suunnittelun parantamiseksi
- Luo toimittajien integraatiostrategiat toimitusvarmuuden varmistamiseksi
- Arvioi toimittajan tarjouksia tieteellisellä tavalla valintapäätösten tukemiseksi
Kenen pitäisi osallistua
Hankinta- ja toimitusketjun ammattilaiset organisaation kaikilla tasoilla, jotka ovat mukana suunnittelussa, hankinnassa, osto- ja tarjouskilpailuissa sekä henkilöstö, joka on mukana ostoprosessissa
sertifiointi
Convertas on HR-sertifiointilaitoksen® (HRCI®) sertifiointivalmistelutoimittaja, Human Resource - International ™ (SPHRi) ™, joka tukee HR-ammattilaisia potentiaalinsa saavuttamisessa ja (SPHRi) ™ -sertifioinnin saamisessa.
moduulit
Päivä 1: Strateginen hankesuunnittelu
- Hankintatehtävän ja tavoitteiden asettaminen
- Parannusaloitteiden valinta - Rakenne - Järjestelmät - Työvirrat - Kulttuuri
- Suorituskyvyn mittaukset ja tavoitteet
- Hankintasuunnitelman toimittaminen
- Sidosryhmien sitoutuminen
Päivä 2: Kuluta luokan suunnittelu
- Vietä kategorian profilointi
- Kustannusvaikutusten analysointi - Taloudellinen vaikutus - Myyjän segmentointi
- Markkinariskianalyysi - Arvoketjuanalyysi - SWOT-analyysi - Porterin viisi voimaa - Riskilämpökartat - Myyjän riskiarvot
- Luokka-raportin konsolidointi
Päivä 3: Ennustaminen ja kysynnän suunnittelu
- Ennustuksen pehmeä puoli - Tetlockin kettu ja siili - Talebin musta joutsen
- Kysynnän suunnittelun periaatteet
- Määrälliset ennustamistekniikat
Päivä 4: Toimittajien integrointi
- Toimittajan esikarsintaprosessi
- Myyjän esivalintaperusteet - Oikeudelliset perusteet - Taloudelliset perusteet - Tekniset perusteet - Henkilöstöperusteet - HSE-kriteerit
- Palvelutason sopimukset (SLA)
- Strateginen kumppanuus
- Toimittajien monimuotoisuusohjelmat
Päivä 5: Tarjousten arviointi ja valinta
- Tarjousten hallinta
- Tarjousten arviointiperusteet
- Pisteytysjärjestelmät ja protokollat
- Valinta ja palkinto
- Kokonaisomistus (TCO) monimutkaisille ostoksille