Global Ecologies Studion kesäkoulu
Burren College of Art
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Galway, Irlanti
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
1 kuukausi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 4 800 / per month *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* sisältää lukukausimaksut, studion ja majoituksen, joka perustuu kahden hengen huoneiden käyttöasteeseen itsepalvelumajoituksessa
Johdanto
Global Ecologies Studio Summer School on yhdistetty studio- ja tiedekurssi, joka tarjotaan opiskelijoille, jotka etsivät tilaisuutta tutkia studiotaidekäytäntöään samalla kun tutkitaan erilaisia ekologian ja maapallon järjestelmien käsitteitä. Länsi-Irlannin Burrenissa sijaitseva kurssi tarjoaa ainutlaatuisen kokemuksellisen ja havaittavan paikan maiseman ja sosiaalisen alueen välisten suhteiden tutkimiseen.
Tutkimme yhdessä yhdistetyn tiede- ja kuvataidekäytännön kanssa, kuinka sosiaaliset ja maapallon ekologiamme elävät rinnakkain ja ovat yhteydessä toisiinsa. Tutkimme tapoja, joilla antropogeeniset vaikutteet muokkaavat ilmaston, valtamerien ja biosfäärin laajamittaista vuorovaikutusta yhteisen ympäristön määrittelemiseksi. Luokkatapaamiset sisältävät seminaareja ekologisen ajattelun tieteellisestä keskustelusta sekä keskusteluja nykytaiteen käytännöistä tiedekunnan ja vierailevien irlantilaisten taiteilijoiden sekä The Burrenin paikallisten asiantuntijoiden keskuudessa. Useat kenttäretket ja retket paikalliseen maisemaan ja kulttuuriympäristöön ovat tärkeä osa kurssia. Ympäristö- ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus, ekologinen ajattelu ja aktivismi ovat keskeisiä teemoja.
Opiskelijat voivat ansaita jopa kuusi opintopistettä onnistuneesti suoritettuaan kesäkoulun (3 studio, 3 tiede) 200/300 tasoa.
Arviointi perustuu seuraaviin kriteereihin:
- Osallistumisen ja aktiivisen osallistumisen laatu.
- Ensisijaisen ja toissijaisen tutkimuksen laatu, mukaan lukien päiväkirjat, luonnoskirjat, luova panos, projektisuunnittelu ja päätöslauselma.
Osallistuvilla opiskelijoilla on oma studiotila tutkiakseen omaa luovaa käytäntöään vastauksena luokassa esitettyihin käsitteisiin. Opiskelijoiden odotetaan lukevan nykyaikaisen ekologisen teorian, kirjoittavan, tutkivan ja ilmaisemaan havainnot ja ajatukset luokalle. Opiskelijoiden osallistuminen tapahtuu useista taide- ja suunnittelulaitoksista, jotka liittyvät PALS-yhteenliittymään, joka on itsenäisten taiteiden ja suunnittelun korkeakoulujen liiton (AICAD) ohjelma. Opiskelijat voivat ennakoida mukaansatempaavan, stimuloivan ja älyllisesti rikastavan kokemuksen, joka edistää kriittistä vuoropuhelua ja kansainvälistä yhteydenpitoa samalla kun pyrkii omaan taiteelliseen kasvuunsa.
Kurssin ohjaavat Hugh Pocock ja Emily Bosanquet.
Hugh PocockUudessa-Seelannissa syntynyt ja Yhdysvalloissa kasvanut Hugh Pocock pyrkii integroimaan luonnon- ja kulttuuri-ilmiöiden dynamiikkaa. Pocockin työ asuu tilassa, jossa "luonnollinen" ja "teknologinen" ovat erottamattomia. Orgaaniset materiaalit, kuten vesi, ilma, suola, puu ja maa, sekä työ- ja teollisuusprosessit ovat alustoja, joille Pocockin työ rakentuu. Pocock tutkii veistoksissaan, installaatioissaan, esityksissään ja videoissaan ihmissuhteen historiaa ja metaforaa luonnonvaroihin, aikaan ja energiaan. Viimeisten kahden vuosikymmenen aikana hän on esittänyt työtään Los Angelesissa, San Franciscossa, New Yorkissa, Santa Fessä ja Baltimoressa sekä kansainvälisesti entisessä Neuvostoliitossa, Saksassa ja Kiinassa. Hänen työnsä on ollut esillä gallerioissa ja museoissa, kuten Portikus-museossa Frankfurtissa, Saksassa, Wexner-museossa, Santa Monican taidemuseossa ja Baltimoren taidemuseossa. Pocockin teos on rakennettu myös "ei-taiteellisiin kohteisiin", kuten yksityisiin koteihin, elokuvateattereihin ja maatiloille. Hän sai BFA: n San Franciscon taideinstituutista ja suoritti sitten MFA: n UCLA: ssa New Genresissä. Hugh Pocock on kokopäiväinen tiedekunnan jäsen Marylandin instituutin taidekorkeakoulussa ja MICA: n uuden suuren ekosysteemien, kestävän kehityksen ja oikeudenmukaisuuden johtaja. Hän on ollut MICA PALS -jäsen vuodesta 2010. | Emily BosanquetEmily Bosanquet on tiedeopettaja, joka on kiinnostunut tieteidenvälisistä käytännöistä keinona tutkia yhteyksiä luonnonilmiöiden, sosiaalisen ja kulttuurisen dynamiikan sekä elämäämme järjestävien poliittisten, oikeudellisten ja taloudellisten instituutioiden välillä. Bosanquet opettaa Pacific Northwest College of Artissa (PNCA), jossa hän on julkaissut ja esittänyt taiteen ja tieteen menetelmiä. Hän opettaa myös toisen asteen tieteitä julkisen koulusektorin eri yhteisöissä. Bosanquet on työskennellyt geologina ja ympäristötutkijana Australiassa, Kaakkois-Aasiassa ja Yhdysvalloissa. Hän on opiskellut Edinburghin yliopistossa Skotlannissa, ja hänellä on jatko-tutkinnot Kalifornian yliopistossa Santa Barbarassa ja Lewis & Clark Collegessa Portlandissa Oregonissa. Bosanquet on PNCA: n Art + Science Initiativen perustajajohtaja ja edustaja kestävän kehityksen akateemisen johtajuuden kumppanuudessa. Hän on tällä hetkellä ACIAD / NOAA Fisheries Art & Science Fellowshipin projektijohtajana vuonna 2020 yhteistyössä Independent College of Art & Designin ja NOAA Fisheriesin kanssa. |
Burren College of Art -kurssikoulu tarjoaa keskitetyn yksilökeskeisen kurssin kohdennettua ja omistautunutta oppimista. Burrenin historiallisesti rikkaassa ja ympäristön kannalta ainutlaatuisessa tilanteessa Länsi-Irlannissa tämä ohjelma on suunniteltu auttamaan opiskelijoita kehittämään yhtenäistä visuaalisen työn kokonaisuutta. Ohjelma on avoin taiteilijoille ja taiteiden opiskelijoille, mutta se voi myös kiinnostaa ihmisiä, joilla on tietoa historian, arkeologian, antropologian, ekologian tai ympäristötieteiden aloilta. Taiteellista käytäntöä ja sen luovia menetelmiä käytetään keinona tutkia tieteidenvälisiä yhteyksiä tiettyjen kohteiden ja niitä ympäröivien historiallisten, kulttuuristen, sosiaalisten ja ympäristöllisten kertomusten välillä. Studiohankkeissa korostetaan sitoutumista määritettyihin aiheisiin, ja jokaiselle opiskelijalle sopiva tekninen apu ja keskittyminen tarjotaan.
Taide + tiede: Miksi molemmat?
Mikä on todella ainutlaatuista ja rikastuttavaa tieteellisen kurssin suorittamisessa yhdessä studioharjoituksen kanssa, on mahdollisuus, jonka sinulla on tehdä ja vastata tieteelliseen sisältöön; muuntamalla, kääntämällä ja sijoittamalla tiede kulttuurialueelle, mikä mahdollistaa erilaisen pääsyn, kuulustelun ja vastauksen. Kun tarkastelemme yhteiskunnallamme kohtaamiamme sosiaalisia ja ekologisia huolenaiheita - biologisen monimuotoisuuden häviäminen, veden niukkuus, ilmastonmuutos, ympäristö ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus -, voimme sisällyttää tieteelliset tutkimukset luovien tutkimusten, tekemisen ja yhteistyön kanssa tutkijoiden ja yhteisöjen kanssa uusien kriittisten tapojen edistämiseksi. mukaan ja käsittelemään huolenaiheet.
Global Ecologies Studio kehittää ja kertoo taidekäytäntösi tukemalla sinua, kun sinusta tulee itsenäinen kriittinen ajattelija ja tekijä, jota ympäröi vertaisryhmä kansainvälisiä taiteilijoita, ja yhdistämällä sinut alueellisiin ammattilaisiin tutustuessasi nykyiseen ekologiseen keskusteluun. Sinulla on pääsy tiedekuntaan, jolla on laaja kokemus opetuksesta taidekorkeakouluissa ja vahvat ammattikäytännöt, ja uppoutuu kiehtovaan kulttuurihistoriaan ja Burrenin maiseman inspiroivaan ja luonnonkauneuteen.
Opiskelijaksi
Vastauksena koronaviruspandemiaan liittyvään muuttuvaan tilanteeseen olemme siirtäneet tämän vuoden Global Ecologies Studion kesäkoulun kesäksi 2021 ja hyväksymme parhaillaan hakemuksia juoksevasti 29. tammikuuta 2021 asti. Pitäisikö mitään rajoituksia, jotka estävät opiskelijoita matkustamisesta Irlantiin ennen ohjelman alkua voimme laajentaa hyvityskäytäntömme voidaksemme antaa täyden hyvityksen jopa kaksi viikkoa ennen kesäkoulun alkua.
Hakemuksia kutsutaan perustutkinnon suorittaneilta taiteiden opiskelijoilta, jatko-opiskelijoilta, itsenäisiltä taiteilijoilta tai kiinnostuneilta tutkijoilta läheisiltä humanististen ja luonnontieteiden aloilta.
Saadaksemme käsityksen siitä, kuka olet taiteilija, ja tavoista, joilla ilmaiset ideoita ja käsitteitä kirjallisesti, pyydämme seuraavia hakemusprosessin puitteissa:
- 3-10 kuvaa viimeaikaisesta työstä
- Kirjoitusnäyte äskettäisestä perustutkintotunnista. Tämä voi olla pitkä tai lyhyt, kirjallinen materiaali, joka voi olla tutkimukseen perustuvaa tai henkilökohtaisempaa kertomusta.
- Aikomuslausunto (lyhyt, noin 500 sanaa sisältävä lausunto siitä, mitä aiot saavuttaa Burren College of Art ajan avulla).
- jäljennös
- Yksi suosituskirje
Kaikki hakemusmateriaalit voidaan lähettää verkossa AICAD SlideRoom -portaalin kautta.
Lukukausimaksut
Neljän viikon ohjelman maksu on 4620 € , joka sisältää lukukausimaksut, studion ja kahden hengen huoneiden perusteella tapahtuvan majoituksen itsepalvelumajoituksessa.
Peruutuskäytäntö
Kaikki lukukausimaksut ja palkkiot erääntyvät vähintään 4 viikkoa ennen ohjelman alkua. Burren College of Art ei hyväksy velvollisuutta palauttaa mitään maksua tai sen osaa tämän päivämäärän jälkeen.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Kesäkoulun (3 studio, 3 tiede) 200/300 tason onnistuneesti suoritettuaan opiskelija voi ansaita enintään kuusi opintopistettä.
Arviointi perustuu seuraaviin kriteereihin:
- Osallistumisen laatu ja aktiivinen osallistuminen.
- Primääri- ja toissijaisen tutkimuksen laatu, mukaan lukien päiväkirjat, luonnoskirjat, luova panos, projektisuunnittelu ja ratkaisu.
Osallistuvilla opiskelijoilla on oma studiotila, jossa he voivat tutkia omaa luovaa käytäntöään vastauksena luokassa esitettyihin konsepteihin. Opiskelijoiden odotetaan lukevan nykyaikaista ekologista teoriaa, kirjoittavan, tutkivan ja ilmaisevan havaintojaan ja ideoitaan luokalle. Opiskelijat osallistuvat useista taide- ja suunnittelulaitoksista, jotka liittyvät PALS-konsortioon, joka on Association of Independent Colleges of Art & Design (AICAD) -ohjelma. Opiskelijat voivat ennakoida mukaansatempaavaa, stimuloivaa ja älyllisesti rikastuttavaa kokemusta, joka edistää kriittistä vuoropuhelua ja kansainvälistä yhteyksiä samalla, kun he pyrkivät omaan taiteelliseen kasvuaan.
Kurssia opettavat yhdessä Hugh Pocock ja Tamaru Hunt-Joshi.
Ohjelman tulos
Taide + tiede: Miksi molemmat?
Mikä on todella ainutlaatuista ja rikastuttavaa tiedekurssin suorittamisessa yhdessä studiokäytännön kanssa, on mahdollisuus tehdä ja vastata tieteelliseen sisältöön; tieteen muuntaminen, kääntäminen ja sijoittaminen kulttuurin alaan, mikä mahdollistaa erilaisen pääsyn, kuulustelut ja vastaukset. Kun tarkastelemme sosiaalisia ja ekologisia huolenaiheita, joita kohtaamme yhteiskuntana - biologisen monimuotoisuuden häviäminen, veden niukkuus, ilmastonmuutos, ympäristö ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus - voimme sisällyttää tieteellisen tutkimuksen luovan tutkimuksen, tekemisen ja yhteistyön tutkijoiden ja yhteisöjen kanssa edistääksemme uusia kriittisiä tapoja osallistua ja käsitteellistää huolenaiheita.
Global Ecologies Studio kehittää ja tiedottaa taidekäytännöstäsi, tukee sinua, kun sinusta tulee itsenäinen kriittinen ajattelija ja tekijä, jota ympäröi kansainvälisten taiteilijoiden vertaisryhmä, ja yhdistää sinut alueellisiin ammattilaisiin, kun tutustut nykyiseen ekologiseen keskusteluun. Sinulla on pääsy tiedekuntaan, jolla on laaja kokemus opetuksesta taidekorkeakouluissa ja vahvoilla ammatillisilla käytännöillä, ja uppoutua kiehtovaan kulttuurihistoriaan ja Burrenin maiseman inspiroivaan ja luonnonkauniiseen kauneuteen.