
Diplomi in
Digimarkkinoinnin tutkinto American European Education

Apurahat
Johdanto
Perinteisesti markkinointi voidaan yksinkertaistaa tuotteiden ja palveluiden edistämiseksi ja myymiseksi, ja se liittyy usein myös tutkimukseen ja mainontaan. Aikojen saatossa markkinointi siirtyi printistä radioon, puhelimiin ja televisioon, jotka ovat edelleen olemassa ja edelleen erittäin voimakkaita. Silti meillä on nykyään käytössämme tähän mennessä villein ja kaunein viestintäkanava – internet.
Oletko koskaan nähnyt Facebookissa mainosta, joka sai sinut ostamaan jotain? Tai kenties sähköpostin alennuksesta vaatteille, joista pidit, tai halpoja lentolippuja johonkin kohteeseen? Ehkä videosuositus tai -mainos Youtubessa, joka auttoi sinua valitsemaan kannettavan tietokoneen tai puhelimen ostaa? Entä se vaikuttaja, joka sai sinut ostamaan tuotteen tai palvelun? Se siitä. Se on digitaalista markkinointia. Ja sen ovat huolella valmistaneet älykkäät digitaaliset markkinoijat, jotka työskentelevät verhojen takana.