Intensiivinen kieltenoppimisohjelma (ILP)
Ala-Edge
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Toledo, Yhdysvallat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Sekoitettu, Kampuksella
Kesto
4 - 8 viikkoa
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
USD 1 400 / per course *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* ILP (4 viikon istunto) ja 2 800 dollaria (8 viikon istunto)
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
TIETOJA OHJELMASTA
Intensive Language Learning Program (ILP) on intensiivinen englannin kielen opetusohjelma, joka on suunniteltu yleisesti auttamaan kansainvälisiä opiskelijoita, jotka eivät puhu äidinkielenään, parantamaan kaikkia englannin kielen taitoja, joita he tarvitsevat menestyäkseen akateemisissa, ammatillisissa ja sosiaalisissa pyrkimyksissään. Ohjelma auttaa myös opiskelijoita, jotka haluavat parantaa englannin kielen viestintätaitojaan. Kieliohjelmamme tarjoaa englannin kursseja, jotka eivät vastaa vain opiskelijoiden tarpeita, vaan ovat myös huolellisesti suunniteltuja nykytutkimuksen pohjalta erityisesti englannin toisena kielenä (TESOL) opettamisen alalla. Valitut opetusmenetelmät ja materiaalit ovat TESOL-alan hienoimpia, ja ne yhdistetään auttamaan opiskelijoita tehokkaasti saavuttamaan kieltenoppimistavoitteensa.
Ohjelma edistää neljää keskeistä arvoa: huippuosaamista, pätevyyttä, monimuotoisuutta ja objektiivisuutta. Näitä arvoja ei aseteta vain opiskelijoille, vaan myös ohjaajillemme ja henkilökunnallemme. Huolellisesti suunnitellun opetussuunnitelmamme, opetusmenetelmiemme, henkilökohtaisten palveluidemme, hyvin varustettujen tilojemme ja erittäin pätevien ohjaajien avulla varmistamme, että opiskelijat saavuttavat henkilökohtaiset ja koulutustavoitteensa samalla, kun he mukautuvat virheettömästi amerikkalaiseen kulttuuriin.
TEHTÄVÄNANTO
ILP pyrkii tarjoamaan englannin kielen koulutusta ja monikulttuurista koulutusta kansainvälisille opiskelijoille. Teemme lujasti töitä huippuosaamisen eteen ja pyrimme ymmärtämään ja arvostamaan opiskelijoiden kieli- ja kulttuurieroja. Siksi teemme kovasti töitä parantaaksemme heidän kykyään toimia tehokkaasti eri kulttuureissa. Kannustamme myös kieltenoppimista ja opiskelijoiden henkilökohtaista edistymistä tehokkaassa ja perheystävällisessä oppimisympäristössä.
OHJELMA AKADEMIA
ILP keskittyy akateemiseen lukemiseen, kirjoittamiseen, kuuntelemiseen, puhumiseen ja kielioppiin sekä amerikkalaiseen kulttuuriin. Interaktiivisen luokkaopetusmenetelmämme, teknologian integroinnin ja korkeasti pätevien ohjaajien avulla opiskelijat osallistuvat erilaisiin yksilö- ja ryhmätoimintoihin oppiakseen ja harjoitellakseen englantia samanlaisissa oppimistavoissa kuin akateemisissa ja ammatillisissa ja jokapäiväisessä ympäristössä. Kun ILP:n korkeimmat tasot on suoritettu, opiskelijat voivat rekisteröityä mille tahansa valmennuskurssillemme, joka auttaa heitä pääsemään akateemiseen pääsyyn.
Varmistaakseen, että mahdolliset opiskelijat voivat saavuttaa akateemiset ja ammatilliset tavoitteensa, heillä on oltava ylioppilastutkinto tai vastaava ennen rekisteröitymistä ILP:hen. Uusien opiskelijoiden on myös suoritettava sijoituskoe saadakseen määräyksen kurssitasolle, joka vastaa heidän kielitaitonsa. Kurssille osallistuminen vaaditaan kaikilla luokilla, koska läsnäolo on erittäin tärkeää tehokkaan oppimisprosessin kannalta. Lisäksi kansainvälisten opiskelijoiden on säilytettävä viisumiasema noudattamalla opiskelijaviisumisääntöjä, mukaan lukien tiukat osallistumissäännöt. Maahanmuuttolakien ja -määräysten mukaan kansainvälisten opiskelijoiden on osallistuttava vähintään 75 prosenttiin kaikista luokista, suoritettava kaikki kurssityöt ja saavutettava kohtuullinen akateeminen edistyminen. Kansainvälisille opiskelijoille sallitaan enintään 6 perusteetonta poissaoloa istuntoa kohden. Myös perusteettomat poissaolot vaikuttavat negatiivisesti opiskelijoiden loppuarvosanoihin. Jotta poissaolo voidaan katsoa perustelluksi, opiskelijoiden on toimitettava viralliset asiakirjat, kuten lääkärinlausunto tai vastaava. Oppilaiden tulee olla ajoissa tunnille, ellei ole ankaraa säätä, esim. lumimyrskyä, muuten katsotaan myöhästyneen, jos he saapuvat 6 minuuttia tunnin alkamisen jälkeen. 30 minuuttia myöhässä saapuvat opiskelijat voidaan päästää tunnille vasta tauon jälkeen. Lisäksi 3 kertaa myöhästyminen vastaa yhtä poissaoloa. Myöhästyminen ja poissaolo vaikuttavat osallistumis-/osallistumisluokkaan ja viisumin asemaan, jos sellainen on. Kansainväliset opiskelijat, joilla on 4 perusteetonta poissaoloa, saavat varoituskirjeen koululta, ja mahdolliset lisäpoissaolot voivat johtaa siihen, että opiskelija joutuu koeajalle kahdesta neljään kuukauteen tai hänet poistetaan asemasta ja Yhdysvaltain kansalaisuus- ja maahanmuuttovirastosta (USCIS) ilmoitetaan. Yhdysvaltojen sisäturvallisuusministeriön määräysten rikkominen johtaa myös opiskelijaviisumistatuksen menettämiseen ja opiskelijan karkotukseen.
ILP:n kursseja ei lasketa minkään koulutusohjelman valmistumiseen, vaikka tutkintotodistukset ja opintosuoritusotteet myönnetään opiskelijoille pyynnöstä. Opiskelijat saavat kirjaimellisen arvosanan jokaisen kurssin päätyttyä. Arvosanojen perusteella määritetään opiskelijoiden suoritus ja kelpoisuus edetä seuraavalle kurssitasolle (katso taulukko 1). Opiskelijan tulee saavuttaa yli 75 %:n keskimääräinen arvosana kurssin kokonaispisteistä, jotta hänet ylennetään seuraavalle kurssille. Arvosanan kokonaiskeskiarvoprosentti on opiskelijoiden luokkatehtävien, väli- ja loppukokeiden kertymäpistemäärä. Opiskelijoiden suullisia ja kuuntelukykyjä arvioidaan luokkaan osallistumisen ja/tai suullisten esitelmien avulla. Lisäksi opiskelijoiden on osoitettava neljän englannin taidon (lukeminen, kirjoittaminen, kuuntelu ja puhuminen) tyydyttävä taitotaso, tai he eivät välttämättä läpäise.
On todennäköistä, että jotkut oppilaat toistavat luokan, mikä tekee uuden kielen oppimisesta monimutkaisempaa. Kurssin toistaminen ei välttämättä tarkoita epäonnistumista eikä siitä seuraa seuraamuksia, paitsi kurssin uudelleen suorittamisesta edellyttäen, että opiskelija yrittää edistyä akateemisessa oppitunnissa. USCIS-säännösten mukaan kansainväliset opiskelijat, jotka osoittavat vähäistä tai ei lainkaan akateemista edistystä, voidaan katsoa poissa asemasta. Saman tason epäonnistuminen kahdesti (2 kertaa) johtaisi ohjelman sulkemiseen.
Ohjelman rakenne/kurssien järjestys
Aloittelija | Taso 1: puhuminen 1, kuuntelu 1, lukeminen 1, kirjoittaminen 1, sovellettu kielioppi 1 Taso 2: puhuminen 2, kuuntelu 2, lukeminen 2, kirjoittaminen 2, sovellettu kielioppi 2 | |
Keskitason | Taso 3: puhuminen 3, kuuntelu 3, lukeminen 3, kirjoittaminen 3, sovellettu kielioppi 3 | |
Pitkälle kehittynyt | Taso 4: puhuminen 4, kuuntelu 4, lukeminen 4, kirjoittaminen 4, sovellettu kielioppi 4 Taso 5: puhuminen 5, kuuntelu 5, lukeminen 5, kirjoittaminen 5, sovellettu kielioppi 5 |
Harjoittelukokeet vaaditaan ILP:hen ilmoittautumisen jälkeen. Opiskelijat aloittavat harjoittelujaksolla, joka perustuu heidän sijoitustestin pisteisiin. Kun opiskelijat ovat onnistuneesti täyttäneet nykyisen tasonsa kurssityövaatimukset, he siirtyvät järjestyksessä seuraavalle tasolle. Varmistaakseen, että opiskelijat ovat täysin valmistautuneita seuraavalle tasolle, he noudattavat yleensä kurssien järjestystä. Kurssijärjestykseen voidaan kuitenkin tehdä poikkeuksia, jos opiskelija on osoittanut aiotun tason edellyttämien taitojen hallinnan. Poikkeuksia kurssijärjestykseen voidaan tehdä vain ohjelmanjohtajan harkinnan mukaan.
Kun opiskelijat suorittavat keskitason tai edistyneen tason, he ovat oikeutettuja rekisteröitymään mille tahansa valinnaisille kursseille. Testiin valmistautumiskursseihin lisätään joukko harjoituskysymyksiä ja täydellisiä simuloituja kokeita, jotka jäljittelevät virallista testausasetusta ja auttavat opiskelijoita saavuttamaan korkeampia pisteitä varsinaisessa kokeessa. Valinnaiset kurssit riippuvat kurssien saatavuudesta ja riittävästä ilmoittautumisesta.
Ohjelman pituus
ILP tarjoaa kuusi opetusjaksoa vuodessa; jokainen lukukausi on kahdeksan viikon mittainen paitsi kesäkausi, joka kestää vain neljä viikkoa. Opiskelijoiden ei tarvitse osallistua viidelle tasolle ILP:n suorittamiseksi onnistuneesti.
Opintotunnit
ILP-tunnit kokoontuvat viitenä päivänä viikossa: maanantaina, tiistaina, keskiviikkona ja torstaina luokan sisäistä opetusta ja aktiviteetteja varten, kun taas perjantai on yleensä tarkoitettu oppimiseen pelaamisen ja koulun ulkopuolisen toiminnan kautta. Oppilaat osallistuvat 5 tunnin luokkaopetukseen maanantaista torstaihin. Perjantaisin opiskelijoiden tulee osallistua 3 tunnin aikana objektiiviseen pelaamiseen ja/tai soveltavaan kielioppitoimintaan. Lisäksi opiskelijoille tarjotaan retkiä ja osallistumista erilaisiin julkisiin yhteisötapahtumiin kommunikointi- ja sosiaalisten taitojen rikastamiseksi.
Koulun/luokkahuoneen säännöt
Jokainen opiskelija, joka rikkoo ohjelman sääntöjä ja käytäntöjä, saa varoituskirjeen ohjelman johtajalta; kopio varoituskirjeestä tallennetaan opiskelijan tiedostoon. Jos rikkomukset kuitenkin muuttuvat vakaviksi, opiskelija erotetaan ohjelmasta ja hänen opiskelijaviisuminsa poistetaan käytöstä.
Oppilaiden odotetaan myös kohdeltavan toisiaan ja opettajaa kunnioittavasti sekä luokkahuoneessa että sen ulkopuolella. Jokainen oppilas, joka rikkoo tätä, pyydetään poistumaan luokasta ja/tai saamaan virhevaroituksen. Oppilaiden tulee puhua luokkahuoneessa vain englantia, ja heitä kehotetaan puhumaan niin taukojen aikana. Jokainen oppilas, joka puhuu muuta kuin englantia luokassa, saa varoituksen vain englantia koskevan käytännön rikkomisesta. Tarvittaessa opiskelijat voivat pyytää kääntäjää Davis Collegen opiskelijapalveluista.
Opintojen ulkopuolinen toiminta
Kenttäretkiä ja piknikkejä voidaan järjestää joinakin perjantaisin tai viikonloppuisin osallistumisesta kiinnostuneille opiskelijoille. Tällainen toiminta kestää yleensä noin kahdesta kolmeen tuntia. Ryhmää johtaisi yksi tai kaksi opettajaa tai henkilökunnan jäsentä. Myös erilaisia sosiaalisia tapahtumia voidaan järjestää joko koulussa tai lähialueilla. Opiskelijoita kannustetaan hyödyntämään kaikkia tarjolla olevia koulun ulkopuolisia aktiviteetteja soveltaakseen kielitaitoaan samalla kun he kokevat amerikkalaista kulttuuria. Opiskelijat saattavat joutua maksamaan marginaalimaksun kuljetuksesta ja pääsylipuista.
Opintosuoritusote/Valmistustodistus
Opiskelijoille annetaan opintosuoritusotteet sen jälkeen, kun he ovat suorittaneet minkä tahansa ILP-tason. Opintosuoritusotteiden tai suoritetodistuspyyntöjen käsittely voi kestää jopa yhden arkiviikon. Opintojakson tason 5 suoritettuaan opiskelijalle myönnetään ohjelman tutkintotodistus ja hän voi osallistua valmistujaistilaisuuteen lukuvuoden lopussa.
Tiedekunnan valtakirjat
Henkilökuntamme ovat dynaamisia, kokeneita ja erittäin ammattitaitoisia. Heillä on intohimo opettaa englantia muille kuin äidinkielenään puhuville samalla kun he ovat kulttuurisesti herkkiä, myötätuntoisia ja opiskelijakeskeisiä. He rakastavat työskennellä kansainvälisten opiskelijoiden kanssa ja ovat rakentavassa vuorovaikutuksessa heidän kanssaan. Ohjaajamme perimmäisenä tavoitteena on auttaa opiskelijoita saavuttamaan akateemiset tavoitteensa sekä vaikuttaa myönteisesti heidän kieltenoppimiskokemukseensa.
Yleisiä vinkkejä opiskelijoillemme
Kielen oppimiseen vaikuttavat monet tekijät, kuten:
- Opiskelijan motivaatio kokeilla kieltä;
- Opiskelijan itseluottamus;
- Kielellinen altistuminen äidinkielenään puhuville;
- Kielen tarkkuuden painottaminen, ei vain kielitaito; ja
- Opiskelijan hankkima sanasto.
Kehotamme opiskelijoita aktiivisesti osallistumaan erilaisiin vahvistustoimintoihin. Uskomme vahvasti, että nämä toiminnot ovat elintärkeitä, jotta opiskelijat voivat soveltaa uutta kielitaitoa autenttisissa ympäristöissä. Tällaiset toiminnot tarjoavat haastetta opiskelijoille, erityisesti niille, jotka ovat haluttomia osallistumaan luokkaan. Erilaiset työkirjatoiminnot ovat myös osa ILP:n solunulkoista toimintaa rikastuttaa opiskelijoiden soveltavaa tietoa.
Lisäksi oppilaita rohkaistaan viettämään jonkin aikaa koulun jälkeen puhumalla VAIN englanniksi luokkatovereidensa kanssa, erityisesti opiskelijoiden, jotka eivät puhu heidän kieltään. Oppilaiden kannattaa myös osallistua koulun retkille, messuille ja piknikille sekä tutustua muiden luokkien opiskelijoihin. On myös suositeltavaa etsiä viikonloppukeskustelukumppani ja vierailla alueen paikallisissa nähtävyyksissä, kuten museoissa, ulkonäyttelyissä, konserttisaleissa, teattereissa ja urheiluareenoissa. Jotkut näistä nähtävyyksistä ovat ilmaisia tai edullisia. Opiskelijat voivat keskustella ohjelmajohtajan opiskelijapalveluiden koordinaattorin kanssa tiedustellakseen tarjolla olevaa sosiaalista tai virkistystoimintaa.
Opiskelijoita kannustetaan käyttämään täysimääräisesti opiskelijakirjastoa ja nauttimaan lukemisesta opiskelijaloungessa. Jos opiskelija haluaa lainata kirjan, hän voi kysyä lisätietoja kirjastonhoitajalta. Opiskelijoiden tulee pitää oleskelutila ja kaikki muut tilat puhtaina, vaarattomina ja kohtuullisen hiljaisina. Opiskelijoiden tulee myös välttää varauloskäyntien avaamista ja käyttää mieluummin rakennuksesta poistumiseen tarkoitettuja ovia.
OPISKELIJA-ASUNTO
Pyynnöstä ja saatavuuden mukaan opiskelijat voidaan määrätä kotimajoituspaikkaan. Tämä auttaa opiskelijoita kokemaan amerikkalaisen perheen kanssa asumisen ja maksimoimaan englannin kielen altistumisen. Tämä palvelu antaa opiskelijoille myös enemmän mahdollisuuksia harjoitella englannin taitojaan todellisissa ympäristöissä. Asuntosijoituspalvelu on maksullinen, ja se jaetaan saapumisjärjestyksessä. American Homestay Networkin mukaan kotimajoituspaikan kustannukset Toledossa voivat olla 650–1 100 dollaria kuukaudessa opiskelijaa kohden riippuen majoitustyypistä, sijainnista, aterioista, kuljetuksista jne.
Meillä on myös asuntokumppaneita, jotka tarjoavat asuntoja Toledon alueella suhteellisen lähellä Davis Collegea. Asunnon vuokra vaihtelee eri kriteerien mukaan, kuten makuuhuoneiden lukumäärän, mukavuuksien, asuntotyypin jne. mukaan. Jotkut vuokranantajat tarjoavat kuukausittaista vuokrasopimusta lisämaksusta. Lisätietoja kotimajoituksestamme ja asumispalveluistamme saat opiskelijaneuvojalta tai vastaanoton henkilökunnalta.