Sertifiointi ihmissuhdeviestinnässä
IFCAM
Keskeiset tiedot
Valitse sijainti
Kampuksen sijainti
Montrouge, Ranska
Kieli (kielet
Ranskan kieli
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 päivää
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 3 597 / per course
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
10. syyskuuta - 9. lokakuuta 2020
Sertifiointi ihmissuhdeviestinnässä
Kehitä rakentavaa viestintää
Yleistä tietoa
tavoite
Tämän koulutuksen päätyttyä osallistujat voivat:
- sopeutua erityyppisiin persoonallisuuksiin,
- ottaa käyttöön tehokas viestintä keskustelukumppaneiden kanssa heidän persoonallisuustyyppiensä mukaan,
- havaita ensimmäisen ja toisen asteen stressin merkit,
- asettaa rakentavia viestintästrategioita ammatillisessa yhteydessä.
konteksti
Process Com ® -malli on NASA-astronauteille suunniteltu työkalu, jonka on kehittänyt psykologian tohtori Taïbi Kahler. Siitä lähtien sitä on käytetty yrityksissä ympäri maailmaa, joka tarjoaa johtajille, johtajille tai projektipäälliköille työkalun rakentavan viestinnän kehittämiseksi yrityksen tavoitteiden saavuttamisen palveluksessa. Ammatillisen koulutuksen sääntely rohkaisee koulutuksella hankittujen taitojen sertifiointia. Sertifioinnin on tarkoitus täyttää nämä uudet vaatimukset, samalla kun niitä voidaan soveltaa toimintakehyksessä.
Nämä taidot on sertifioitava riippumattomalla sertifiointielimellä APMG International.
edellytykset
Persoonallisuusluettelo, joka suoritetaan ennen koulutusta.
julkinen
Johtajat, tiiminvetäjät, projektipäälliköt
tasot
parannus
raakapikseli / Pixabay
ohjelma
kuvaileva
Ymmärtää prosessiviestinnän peruskäsitteet
- Erota tapa, jolla sanotaan
- Tunne kuusi persoonallisuustyyppiä ja niiden erityinen kommunikointitapa: antaa jokaiselle osallistujalle persoonallisuusluettelonsa
Kehitä positiivista viestintää
- Eri havaintomuodot jokaiselle persoonallisuustyypille
- Tunnista paljastavat henkilön persoonallisuustyypin merkit, asenteet ja käytökset
- Käytä oikeaa yhteyskanavaa
Ymmärtää ja hallita tilanteita, joissa "kommunikaatio puuttuu", jännitteitä, väärinkäsityksiä, tehottomuutta, syntyviä tai todistettuja konflikteja.
- Psykologiset tarpeet: motivaation tai demotivaation lähde
- Kuinka tunnistaa toisen henkilön psykologisten tarpeiden positiiviset tai negatiiviset ilmenemismuodot. Kuinka vastata siihen?
- Negatiivinen stressi ja sen eri ilmenemismuodot
- Kolme stressitasoa: "kuljettajat", epäonnistumisen ja epätoivon mekanismit
- Interventiostrategiat palata positiiviseen viestintään
Lisätietoja
Opetusmenetelmä
Pedagogiikka perustuu:
- vuorotellen teorian ja käytännön välillä: harjoitukset, roolipelit, valmennus kouluttajan kanssa ja vertaisten välillä,
- simulaattorin käyttö koko kurssin ajan: interaktiivinen ja innovatiivinen työkalu, joka tarjoaa monia vuorovaikutuksia todellisten hahmojen kanssa, jotka reagoivat osallistujan ehdotuksiin.
sertifiointi:
- Verkkokoe simulaattorilla. Oppijan on saatava vähintään 90%: n pistemäärä minimirivillä. Tämä ensimmäinen vaihe mahdollistaa suullisen tutkimuksen suorittamisen.
- Suullinen koe videoneuvotteluna hyväksytyn varmentajan kanssa.
- Epäonnistumisen sattuessa ehdokas voi toistaa kirjallisen ja suullisen kokeen kolme kertaa, ainoissa kokeissa, joissa hän epäonnistui.
kaiuttimet
Ammatilliseen kehitykseen erikoistunut konsulttivalmentaja