Muotimarkkinoinnin kesäkurssi
IED – Istituto Europeo di Design Milan
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Milan, Italia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
3 viikkoa
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 600 / per course *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
03 Jul 2024
* Ilmoittautumismaksu 600 € + kurssimaksu 2000 €
Johdanto
Kurssi antaa sinulle yleiskuvan vähittäiskaupan muotiteollisuuden markkinoinnin, johtamisen ja myynnin tärkeimmistä ominaisuuksista painottaen italialaista kokemusta.
Kolmen viikon kurssin aikana opit brändin rakentamisen ja brändimarkkinoinnin tärkeydestä ja tutustut muotimarkkinoinnin erityispiirteisiin, kuten asiakassuhteiden hallintaan, digitaaliseen muotimarkkinointiin, kuluttajakäyttäytymiseen, luovaan vähittäiskauppaan, markkinointistrategiaan.
Ajoittaa
Maanantaista torstaihin kahden ensimmäisen viikon aikana ja maanantaista perjantaihin 3. viikolla kokopäiväisesti (aamu ja iltapäivä) kurssin kesto on 75 tuntia 3 viikon aikana.
Metodologia ja rakenne: Tämä kurssi on yleinen katsaus markkinointiin ja alustava osa on johdatus Italian muotiteollisuuteen.
Kolmen viikon aikana keskityt markkinointiin, suunnitteluun ja merchandisingiin seminaaripohjaisella kurssilla, jossa alan ammattilaiset jakavat kokemuksensa omalta osaamisalueeltaan, jonka avulla voit olla yhteydessä alan ajankohtaiseen ajatteluun ja viimeisimpiin tapahtumiin. ala.
Perinteisiä menetelmiä ja tekniikoita, kuten brändianalyysiä ja -hallintaa, trenditutkimusta sekä jakelua, mainontaa ja myyntiä, käsitellään perusteellisesti ja niitä täydennetään näyttelytiloissa ja myyntitiloissa. Teet yhdessä luokkatovereidesi kanssa myös henkilökohtaisia projekteja paikan päällä Milanon eri alueilla valmistautuaksesi loppuprojektiisi ja esitykseen.
Tämä kurssi antaa sinun ymmärtää luovan prosessin tiettyjen projektitavoitteiden toteuttamiseksi ja opettaa sinua kehittämään viestintästrategiaa tavoitteiden ja budjetin mukaisesti.
Ihanteelliset opiskelijat
Kurssi on suunnattu muiden alojen opiskelijoille tai ammattilaisille, jotka ovat kiinnostuneita muotimarkkinoinnin alasta ja joilla ei ole aiempaa tietoa tai kokemusta alalta. Hakijoiden on osoitettava vahva motivaatio ja kyky työskennellä ryhmissä.
Galleria
Opetussuunnitelma
Opintosuunnitelma
Muotimarkkinointi, markkinointitieto, muotibrändin hallinta
Kurssi on jaettu 3 eri moduuliin: ensimmäinen osa kattaa jokaisen markkinointistrategian suunnitteluvaiheen keskittyen erityisesti muotialan erityispiirteisiin; toinen osa keskittyy käyttäytymisen havainnointimetodologiaan ja sen ainutlaatuiseen panokseen tiedonkeruussa; Kolmas vaihe keskittyy brändäykseen ja brändin hallintaan, ja se tarjoaa sinulle keskeiset työkalut ja menetelmät muotibrändin ymmärtämiseen, sijoittamiseen ja kehittämiseen markkinointiympäristössä.
Muotitrendit ja sosiaaliset ilmiöt
Kurssilla kerrotaan, miten operatiivisia toimia tehdään ja ennakoidaan ja miten niitä voidaan soveltaa muotimaailmassa eri ilmiöiden ja sosiaalisten prosessien tutkimisesta alkaen. Tämä analyysiprosessi tuo sinut selville, mitkä ovat eri kulutusskenaarioiden tulevaisuuden muutokset ja millaisia muutoksia ihmisten ja tuotteiden välisessä suhteessa tapahtuu.
Muoti järjestelmä
Yleinen johdatus Italian markkinoille italialaisten muotiyritysten organisaatiorakenteen analyysin kautta. Erityistä huomiota kiinnitetään myös koko putkilinjan ja kokoelman luomisen ja tuotannon eri vaiheiden selittämiseen.
Viestintä ja mainonta
Tämän kurssin tavoitteena on antaa yleinen johdatus viestinnän keskeiseen rooliin muotiteollisuudessa. Sen avulla voit lisäksi kehittää käsitteellisiä, visuaalisia ja kirjallisia viestintätaitoja ja tutkia erilaisia tekniikoita taiteen ohjauksessa, muotoilussa, vähittäiskaupan suunnittelussa, muodin kirjoittamisessa ja mainonnassa.
Jakelujärjestelmä
Tällä kurssilla analysoit muotiteollisuuden jakelujärjestelmää ja tulet tietoiseksi eri jakelukanavista, niiden markkinastrategioista ja organisaatiojärjestelmästä.
Visuaalinen myynti
Kurssilla esitellään visuaalisen merchandisingin perusteet. Opit lähestymään visuaalista merchandisingia välineenä, joka tukee vähittäismyyntiä luomalla ympäristöjä, jotka lisäävät kasvua, mahdollisuuksia ja viestivät brändikuvaa.
Myyntitekniikat
Tällä kurssilla perehdytään myynti- ja neuvotteluprosessien perusteisiin. Kurssin aikana tutustut myyjän rooliin, myyntimalleihin ja menetelmiin. Lisäksi erityistä huomiota kiinnitetään kykyyn rakentaa suhteita, pitää asiakkaita, neuvotella ja tehdä sopimuksia tehokkaasti.
Digitaalinen mediamarkkinointi
Kurssi tutustuttaa sinut digitaalisen median markkinointiin tavoitteenasi kehittää taitojasi perehdyttämisessä, analysoinnissa, strategian suunnittelussa, arvioinnissa, sitoutumisessa sekä kykysi määritellä oikea esitys. Tavoitteet saavutetaan opiskelemalla ja keskustelemalla teoriasta, etsimällä parhaita käytäntöjä ja analysoimalla tuloksia.