Muotimarkkinoinnin ja viestinnän lukuvuosi - syksy
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Florence, Italia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
9 kuukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 14 000 *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
04 Sep 2024
* ilmoittautumismaksu 3 000 € + kurssimaksu 11 000 €
Johdanto
Kurssi pidetään englannin kielellä
Muoti liittyy läheisesti viestintään ja markkinointiin, koska ne antavat tuotemerkkien kommunikoida tuotteistaan, identiteetistään ja strategiastaan. Tästä syystä on erittäin tärkeää pystyä suunnittelemaan mainoskampanjoita sekä tunnistamaan ja järjestämään myynninedistämistoimia sopivimpien viestintäkanavien kautta tuotemerkin ominaisuuksien välittämiseksi ja sen tuotteiden mainostamiseksi.
Muotimarkkinoinnin ja viestinnän lukuvuosi antaa sinulle mahdollisuuden analysoida tuotemerkin, tuotteiden ja yleisön suhdetta sekä markkinoinnin ja viestinnän roolia muotialalla. Tutki, kuinka brändit viestivät keskeisistä viesteistään myynninedistämisalustoilla, kuten brändäys, mainonta, painettu, digitaalinen ja sosiaalinen media, visuaalinen markkinointi, vähittäiskaupan ympäristö, tapahtumat ja kokeellinen markkinointi.
Kurssilla tarkastellaan perusteellisesti paikannus- ja kohdeyleisöteorioita ja analysoidaan erityistapaustutkimuksia joistakin tunnetuimpien tuotemerkkien hyväksymistä markkinointi- ja viestintästrategioista.
Aikataulu: Oppitunnit alkavat maanantaista perjantaihin kokopäiväisesti.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Kohde
Opiskelijat, jotka osallistuvat toisen vuoden yliopisto -opintoihin viestinnässä, markkinoinnissa tai muodin muotoilussa, ja jollakin näistä aloista työskentelevät ammattilaiset, jotka haluavat saavuttaa urakehityksen ja lisätaitoja ja tietoja tietyllä alalla.
Pääsymaksut
Apurahat ja rahoitus
Tukeakseen osallistujia osallistumismaksun kattamisessa IED on aktivoinut jäsennellyn palvelujärjestelmän: lukukausimaksun osittaiset tai kokonaisapurahat; Early Bird on helpotuksia opiskelijoille, jotka viimeistelevät ilmoittautumisen tiettyihin määräaikoihin mennessä. Rahoitus mahdollisuudella maksaa lukukausimaksu erissä asuntolainayhtiöiden kanssa tehtyjen sopimusten ansiosta.
Opetussuunnitelma
Menetelmät ja rakenne:
Koulutuspolku perustuu valitun alan kulttuuristen, metodologisten, teknisten ja teknisten tietojen ja taitojen hankkimiseen. Kurssi vuorottelee teoreettisia oppitunteja työpajojen ja kokousten kanssa alan johtavien yritysten edustajien kanssa.
Lukuvuosi muodostuu muotimarkkinoinnin syyslukukaudesta ja yhdestä kahdesta kevään lukukaudesta: muotiviestinnästä tai muodin tyylistä.
Kurssin tavoitteena on opettaa sinua kehittämään analyyttistä ja kriittistä ajattelua, kykyä työskennellä itsenäisesti ja osana tiimiä, tehokkaan viestinnän käyttöä ja kykyä antaa ja vastaanottaa rakentavaa palautetta.
Syksyn lukukauden aikana syvennät markkinointistrategioita, joita tuotemerkit usein käyttävät, ja ymmärrät, miten niitä voidaan mitata tuottavuuden avulla tuotteen paikannuksen, havainnointikarttojen ja kuluttajakuvien avulla.
Valintasi perusteella keskityt kevätlukukauden aikana uuden tuotteen lanseeraukseen, uudelleenkäynnistykseen ja tuotemerkin uudelleensijoittamiseen tai hankit valmistautumista muotisuunnittelun tapahtumien suunnitteluun ja viestintään alkaen merkittävien tapaustietojen tutkimuksesta sekä oppia tehokkaimmat menetelmät projektin, asiakkaan tai tapahtuman hallitsemiseksi digitaalisilla työkaluilla integroitujen viestintästrategioiden lisäämiseksi.
Rankingit
IED pyrkii rakentamaan tukevan ympäristön ja yhteistyösuhteen kumppaneiden kanssa. Siksi IED tarjoaa tarvittavat työkalut tukeakseen potentiaalisia opiskelijoita mahdollisuuksien tutkimisessa, tietoon perustuvien päätösten tekemisessä ja tulevaisuuden suunnittelussa.
Innovatiivisen metodologian ja IED-opiskelijoiden ammatillisen menestyksen ansiosta niiden maiden opetus- ja tutkimusministeriöt, joissa IED toimii suoraan – Italian, Espanjan ja Brasilian – ovat virallisesti akkreditoineet suurimman osan IED:n perustutkinto- ja maisterikursseista.
Ohjelman tulos
Opit viestintästrategian ja kuinka kehittää kirjallinen, visuaalinen ja digitaalinen kerronta sekä käynnistää, mainostaa ja tukea tuotemerkkejä, joihin olet yhteydessä.
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Opit viestintästrategian ja kuinka kehittää kirjallista, visuaalista ja digitaalista kerrontaa sekä käynnistää, mainostaa ja tukea tuotemerkkejä, joihin yhdistät.
Kurssilla tarkastellaan perusteellisesti paikannus- ja kohderyhmän teorioita ja analysoidaan tunnetuimpien tuotemerkkien käyttämien markkinointi- ja viestintästrategioiden erityistapauksia.