Jatko innovaatiostrategian suunnittelusta

Yleistä

Ohjelman kuvaus

Innovaatiostrategian jatko-tutkinto tarjoaa erityisiä suunnittelu- ja innovaatiomenetelmiä ja -työkaluja uusien liiketoimintamahdollisuuksien tunnistamiseksi ja arvokkaiden ratkaisujen luomiseksi.

Globaalit trendit, kuten teknologinen muutos, väestönkasvu, resurssien niukkuus tai ilmastonmuutos, asettavat yrityksille suuria haasteita. Innovaatioihin perustuva strategia on välttämätön kestävän kasvun kannalta pitkällä aikavälillä. Ja tässä mielessä muotoilulla on keskeinen rooli innovaatioiden edistämisessä ja helpottamisessa.

Jatko-kurssi kouluttaa johtajia, jotka pystyvät hallitsemaan monimutkaisia suunnitteluprosesseja ja vastaamaan uusiin haasteisiin, jotka edistävät innovointia. Tätä varten ohjelmassa ehdotetaan dynaamista metodologiaa ja käytännön lähestymistapaa tapausten analysointiin, tietojenvaihtoon ja keskusteluun sekä konferensseihin, keskusteluihin ja työpajoihin.

144778_hands-people-woman-working.jpg

tavoitteet

Kurssin tavoitteena on kouluttaa ammattilaisia johtamaan monimutkaisten suunnitteluprosessien hallintaa ja vastaamaan uusiin haasteisiin mahdollisuuksien hyödyntämiseksi soveltamalla tietoa ja menetelmiä innovaatioiden edistämiseksi:

  • Tarjoaa osallistujille joukko taitoja innovaatioiden edistämiseksi, kehittämiseksi ja hallitsemiseksi suunnittelun avulla sekä projektissa että organisaatiossa.
  • Tarjota innovaatioprojektien kehittämiseen ja hallintaan tarvittavia tietoja ja metodologisia työkaluja uusien tuotteiden ja palvelujen luomisesta uusien liiketoimintamallien luomiseen tai prosessien uudelleenmäärittelyyn aina suunnitteluajattelun näkökulmasta.
  • Ymmärrä suunnittelumenetelmät ja -prosessit, jotka mahdollistavat ideoiden toteuttamisen käytännössä.

metodologia

Kurssi noudattaa käytännönläheistä lähestymistapaa ja yhdistetään luentoihin. Opiskelijat voivat oppia ja kokeilla opettajia läheisessä yhteistyöympäristössä. Odotus on, että luokista tulee aktiivisia työpajoja, joissa käytännön metodologia hyödyntää opettajien opettamaa teoreettista sisältöä.

Ohjelmaa sovelletaan dynaamisessa ympäristössä yhdistämällä erityyppisiä luokkia ammatillisen rikastumisen parantamiseksi:

  • Esitykset, joissa arvostetut ammattilaiset esittävät aiheita, joita analysoidaan myöhemmin tapaustutkimusten perusteella.
  • Keskustelu- ja analyysitilaisuudet, joissa puhutaan erilaisista työmalleista, metodologioista, työkaluista ja sovelluksista.
  • Alan arvostettujen ammattilaisten antamat tekniset kurssit työkaluista ja resursseista.

Kurssin aikana hankitun uuden tiedon soveltamiseksi opiskelijat suorittavat kaksi tutkimushanketta, jotka sisältävät analyysin vaiheet, kehittämisen, sovellussuunnitelman ja tulosten esittelyn.

Opiskelijan profiili

  • Valmistuneet ja valmistuneet suunnittelun, insinöörien, arkkitehtien ja markkinoinnin, viestinnän ja liike-elämän ammattilaisten aloista.
  • Markkinointi- ja viestintäasiantuntijat.
  • Ammattilaiset liiketoiminnan ja strategisen suunnittelun alalla.
  • Yrittäjät ja teollisuudenalat useilta aloilta etsivät uutta lähestymistapaa tuotantoprosesseihinsa, tekniikoihinsa ja metodologioihinsa ajattelemaan liiketoimintansa painopistettä.
  • Muut ammattilaiset, joilla on todistettavaa kokemusta suunnittelusta, innovaatioista tai markkinoinnista.

Työvoiman lähtö

Osallistujat hankkivat tietoa työskentelemään eri alojen yrityksissä ja organisaatioissa kehittämällä joitain seuraavista toiminnoista:

  • Koordinoida ja kehittää suunnitteluinnovaatioprosesseja ja toteuttaa ne strategisena työkaluna.
  • Tunnista liiketoimintamahdollisuudet hankittujen menetelmien avulla.
  • Strateginen visio uusien tuotteiden ja palvelujen käsitteellistämisestä ja kehittämisestä.
  • Luovan kulttuurin hallinta ja edistäminen yrityksessä.
  • Hänellä on taidot ja visio työskennellä monialaisissa ryhmissä.

koordinaatio

Guido Charosky

Suunnittelu- ja innovaatiokonsultti, Drop-Design for Innovation -yrityksen perustaja, innovaatiokonsultointi keskittyi poikkeuksellisten tuotteiden ja palvelujen luomiseen, keskityttiin käyttökokemukseen ja liiketoimintamalliin. Teollinen suunnittelija Buenos Airesin yliopistosta, maisteri (DEA) innovaatioprojekteissa Katalonian ammattikorkeakoulusta ja kauppatieteiden jatko-opiskelija Teollisuusorganisaation korkeakoulusta.

Aikaisemmin hän työskenteli Experience Design Lead -johtajana HP: ssä ja Design & Innovation Managerina Loop Business Innovation -konsultoinnissa.

Hänellä on laaja kokemus muotoilun ja innovaatioiden eri aloilta. Hän on tehnyt yhteistyötä monikansallisten yritysten, pk-yritysten ja startup-yritysten kanssa ja toteuttanut projekteja Argentiinassa, Yhdysvalloissa, Espanjassa, Englannissa, Italiassa ja Dubaissa. Hän on kirjoittanut artikkeleita kansainvälisiin aikakauslehtiin ja konferensseihin.

Hänen työnsä on julkaistu eri aikakauslehdissä ja sanomalehdissä, ja hän on voittanut muotoilupalkintoja Saksassa, Yhdysvalloissa, Argentiinassa, Espanjassa ja Japanissa.

yritykset

Yritykset, jotka ovat tehneet yhteistyötä päällikön kanssa: Urb & Drive.

ov

Kaikkien IED-maisterikurssien didaktinen suunnittelu perustuu Euroopan korkeakoulutusalueen (EHEA) asettamiin kriteereihin. IED Master ottaa käyttöön opintosuoritusten järjestelmän, joka noudattaa eurooppalaisen opintosuoritusten siirtojärjestelmän (ECTS) rakennetta. IED Master myöntää yksinomaan omat yksityiset varmenteensa.

Viimeksi päivitetty Marras 2020

Oppilaitoksesta

The IED Barcelona is a workshop for conducting analysis and research applied to material culture, a focus it is destined to develop increasingly in the future.

The IED Barcelona is a workshop for conducting analysis and research applied to material culture, a focus it is destined to develop increasingly in the future. Näytä vähemmän