Global Ecologies Studion kesäkoulu

Yleistä

Lue lisää ohjelmasta oppilaitoksen verkkosivuilta

Ohjelman kuvaus

Global Ecologies Studio Summer School on yhdistetty studio- ja tiedekurssi, joka tarjotaan opiskelijoille, jotka etsivät tilaisuutta tutkia studiotaidekäytäntöään samalla kun tutkitaan erilaisia ekologian ja maapallon järjestelmien käsitteitä. Länsi-Irlannin Burrenissa sijaitseva kurssi tarjoaa ainutlaatuisen kokemuksellisen ja havaittavan paikan maiseman ja sosiaalisen alueen välisten suhteiden tutkimiseen.

Tutkimme yhdessä yhdistetyn tiede- ja kuvataidekäytännön kanssa, kuinka sosiaaliset ja maapallon ekologiamme elävät rinnakkain ja ovat yhteydessä toisiinsa. Tutkimme tapoja, joilla antropogeeniset vaikutteet muokkaavat ilmaston, valtamerien ja biosfäärin laajamittaista vuorovaikutusta yhteisen ympäristön määrittelemiseksi. Luokkatapaamiset sisältävät seminaareja ekologisen ajattelun tieteellisestä keskustelusta sekä keskusteluja nykytaiteen käytännöistä tiedekunnan ja vierailevien irlantilaisten taiteilijoiden sekä The Burrenin paikallisten asiantuntijoiden keskuudessa. Useat kenttäretket ja retket paikalliseen maisemaan ja kulttuuriympäristöön ovat tärkeä osa kurssia. Ympäristö- ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus, ekologinen ajattelu ja aktivismi ovat keskeisiä teemoja.

Opiskelijat voivat ansaita jopa kuusi opintopistettä onnistuneesti suoritettuaan kesäkoulun (3 studio, 3 tiede) 200/300 tasoa.

Arviointi perustuu seuraaviin kriteereihin:

  • Osallistumisen ja aktiivisen osallistumisen laatu.
  • Ensisijaisen ja toissijaisen tutkimuksen laatu, mukaan lukien päiväkirjat, luonnoskirjat, luova panos, projektisuunnittelu ja päätöslauselma.

Osallistuvilla opiskelijoilla on oma studiotila tutkiakseen omaa luovaa käytäntöään vastauksena luokassa esitettyihin käsitteisiin. Opiskelijoiden odotetaan lukevan nykyaikaisen ekologisen teorian, kirjoittavan, tutkivan ja ilmaisemaan havainnot ja ajatukset luokalle. Opiskelijoiden osallistuminen tapahtuu useista taide- ja suunnittelulaitoksista, jotka liittyvät PALS-yhteenliittymään, joka on itsenäisten taiteiden ja suunnittelun korkeakoulujen liiton (AICAD) ohjelma. Opiskelijat voivat ennakoida mukaansatempaavan, stimuloivan ja älyllisesti rikastavan kokemuksen, joka edistää kriittistä vuoropuhelua ja kansainvälistä yhteydenpitoa samalla kun pyrkii omaan taiteelliseen kasvuunsa.

Kurssin ohjaavat Hugh Pocock ja Emily Bosanquet.

Ireland’s Cliffs of Moher

Hugh Pocock

Uudessa-Seelannissa syntynyt ja Yhdysvalloissa kasvanut Hugh Pocock pyrkii integroimaan luonnon- ja kulttuuri-ilmiöiden dynamiikkaa. Pocockin työ asuu tilassa, jossa "luonnollinen" ja "teknologinen" ovat erottamattomia. Orgaaniset materiaalit, kuten vesi, ilma, suola, puu ja maa, sekä työ- ja teollisuusprosessit ovat alustoja, joille Pocockin työ rakentuu. Pocock tutkii veistoksissaan, installaatioissaan, esityksissään ja videoissaan ihmissuhteen historiaa ja metaforaa luonnonvaroihin, aikaan ja energiaan. Viimeisten kahden vuosikymmenen aikana hän on esittänyt työtään Los Angelesissa, San Franciscossa, New Yorkissa, Santa Fessä ja Baltimoressa sekä kansainvälisesti entisessä Neuvostoliitossa, Saksassa ja Kiinassa. Hänen työnsä on ollut esillä gallerioissa ja museoissa, kuten Portikus-museossa Frankfurtissa, Saksassa, Wexner-museossa, Santa Monican taidemuseossa ja Baltimoren taidemuseossa. Pocockin teos on rakennettu myös "ei-taiteellisiin kohteisiin", kuten yksityisiin koteihin, elokuvateattereihin ja maatiloille. Hän sai BFA: n San Franciscon taideinstituutista ja suoritti sitten MFA: n UCLA: ssa New Genresissä.

Hugh Pocock on kokopäiväinen tiedekunnan jäsen Marylandin instituutin taidekorkeakoulussa ja MICA: n uuden suuren ekosysteemien, kestävän kehityksen ja oikeudenmukaisuuden johtaja.

Hän on ollut MICA PALS -jäsen vuodesta 2010.

Emily Bosanquet

Emily Bosanquet on tiedeopettaja, joka on kiinnostunut tieteidenvälisistä käytännöistä keinona tutkia yhteyksiä luonnonilmiöiden, sosiaalisen ja kulttuurisen dynamiikan sekä elämäämme järjestävien poliittisten, oikeudellisten ja taloudellisten instituutioiden välillä. Bosanquet opettaa Pacific Northwest College of Artissa (PNCA), jossa hän on julkaissut ja esittänyt taiteen ja tieteen menetelmiä. Hän opettaa myös toisen asteen tieteitä julkisen koulusektorin eri yhteisöissä.

Bosanquet on työskennellyt geologina ja ympäristötutkijana Australiassa, Kaakkois-Aasiassa ja Yhdysvalloissa. Hän on opiskellut Edinburghin yliopistossa Skotlannissa, ja hänellä on jatko-tutkinnot Kalifornian yliopistossa Santa Barbarassa ja Lewis & Clark Collegessa Portlandissa Oregonissa. Bosanquet on PNCA: n Art + Science Initiativen perustajajohtaja ja edustaja kestävän kehityksen akateemisen johtajuuden kumppanuudessa. Hän on tällä hetkellä ACIAD / NOAA Fisheries Art & Science Fellowshipin projektijohtajana vuonna 2020 yhteistyössä Independent College of Art & Designin ja NOAA Fisheriesin kanssa.






Burren College of Art -kurssikoulu tarjoaa keskitetyn yksilökeskeisen kurssin kohdennettua ja omistautunutta oppimista. Burrenin historiallisesti rikkaassa ja ympäristön kannalta ainutlaatuisessa tilanteessa Länsi-Irlannissa tämä ohjelma on suunniteltu auttamaan opiskelijoita kehittämään yhtenäistä visuaalisen työn kokonaisuutta. Ohjelma on avoin taiteilijoille ja taiteiden opiskelijoille, mutta se voi myös kiinnostaa ihmisiä, joilla on tietoa historian, arkeologian, antropologian, ekologian tai ympäristötieteiden aloilta. Taiteellista käytäntöä ja sen luovia menetelmiä käytetään keinona tutkia tieteidenvälisiä yhteyksiä tiettyjen kohteiden ja niitä ympäröivien historiallisten, kulttuuristen, sosiaalisten ja ympäristöllisten kertomusten välillä. Studiohankkeissa korostetaan sitoutumista määritettyihin aiheisiin, ja jokaiselle opiskelijalle sopiva tekninen apu ja keskittyminen tarjotaan.

Taide + tiede: Miksi molemmat?

Mikä on todella ainutlaatuista ja rikastuttavaa tieteellisen kurssin suorittamisessa yhdessä studioharjoituksen kanssa, on mahdollisuus, jonka sinulla on tehdä ja vastata tieteelliseen sisältöön; muuntamalla, kääntämällä ja sijoittamalla tiede kulttuurialueelle, mikä mahdollistaa erilaisen pääsyn, kuulustelun ja vastauksen. Kun tarkastelemme yhteiskunnallamme kohtaamiamme sosiaalisia ja ekologisia huolenaiheita - biologisen monimuotoisuuden häviäminen, veden niukkuus, ilmastonmuutos, ympäristö ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus -, voimme sisällyttää tieteelliset tutkimukset luovien tutkimusten, tekemisen ja yhteistyön kanssa tutkijoiden ja yhteisöjen kanssa uusien kriittisten tapojen edistämiseksi. mukaan ja käsittelemään huolenaiheet.

Global Ecologies Studio kehittää ja kertoo taidekäytäntösi tukemalla sinua, kun sinusta tulee itsenäinen kriittinen ajattelija ja tekijä, jota ympäröi vertaisryhmä kansainvälisiä taiteilijoita, ja yhdistämällä sinut alueellisiin ammattilaisiin tutustuessasi nykyiseen ekologiseen keskusteluun. Sinulla on pääsy tiedekuntaan, jolla on laaja kokemus opetuksesta taidekorkeakouluissa ja vahvat ammattikäytännöt, ja uppoutuu kiehtovaan kulttuurihistoriaan ja Burrenin maiseman inspiroivaan ja luonnonkauneuteen.

Opiskelijaksi

Vastauksena koronaviruspandemiaan liittyvään muuttuvaan tilanteeseen olemme siirtäneet tämän vuoden Global Ecologies Studion kesäkoulun kesäksi 2021 ja hyväksymme parhaillaan hakemuksia juoksevasti 29. tammikuuta 2021 asti. Pitäisikö mitään rajoituksia, jotka estävät opiskelijoita matkustamisesta Irlantiin ennen ohjelman alkua voimme laajentaa hyvityskäytäntömme voidaksemme antaa täyden hyvityksen jopa kaksi viikkoa ennen kesäkoulun alkua.

Hakemuksia kutsutaan perustutkinnon suorittaneilta taiteiden opiskelijoilta, jatko-opiskelijoilta, itsenäisiltä taiteilijoilta tai kiinnostuneilta tutkijoilta läheisiltä humanististen ja luonnontieteiden aloilta.

Saadaksemme käsityksen siitä, kuka olet taiteilija, ja tavoista, joilla ilmaiset ideoita ja käsitteitä kirjallisesti, pyydämme seuraavia hakemusprosessin puitteissa:

  • 3-10 kuvaa viimeaikaisesta työstä
  • Kirjoitusnäyte äskettäisestä perustutkintotunnista. Tämä voi olla pitkä tai lyhyt, kirjallinen materiaali, joka voi olla tutkimukseen perustuvaa tai henkilökohtaisempaa kertomusta.
  • Aikomuslausunto (lyhyt, noin 500 sanaa sisältävä lausunto siitä, mitä aiot saavuttaa Burren College of Art ajan avulla).
  • jäljennös
  • Yksi suosituskirje

Kaikki hakemusmateriaalit voidaan lähettää verkossa AICAD SlideRoom -portaalin kautta.

Lukukausimaksut

Neljän viikon ohjelman maksu on 4620 € , joka sisältää lukukausimaksut, studion ja kahden hengen huoneiden perusteella tapahtuvan majoituksen itsepalvelumajoituksessa.

Peruutuskäytäntö

Kaikki lukukausimaksut ja palkkiot erääntyvät vähintään 4 viikkoa ennen ohjelman alkua. Burren College of Art ei hyväksy velvollisuutta palauttaa mitään maksua tai sen osaa tämän päivämäärän jälkeen.

Viimeksi päivitetty Syys 2020

Keystone-stipendi

Tutustu stipendimme suomiin mahdollisuuksiin

Oppilaitoksesta

To be a hothouse for artists, led by artists – reflective and challenging; remote and connected; at the confluence of cultures.

To be a hothouse for artists, led by artists – reflective and challenging; remote and connected; at the confluence of cultures. Näytä vähemmän