Fashion Communication - kevätlukukausi
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Florence, Italia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 kuukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 8 100 *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
05 Feb 2025
* Ilmoittautumismaksu 2.000 € Kurssimaksu 6.100 €
Johdanto
Kurssi pidetään englanniksi.
Aikataulu: Oppitunnit alkavat maanantaista perjantaihin kokopäiväisesti.
Tavoite: Opiskelijat, jotka osallistuvat toisen vuoden yliopisto-opiskeluun viestinnän, markkinoinnin tai muodin muotoilussa, sekä jollakin näistä aloista työskenteleville ammattilaisille, jotka pyrkivät saamaan urakehityksen sekä lisätaidot ja -tiedot tietyltä alalta.
Menetelmä ja rakenne: Tämä koulutuspolku vuorottelee teoreettisten tuntien kanssa työpajojen ja tapaamisten kanssa alan johtavien yritysten edustajien ja kansainvälisten suunnittelijoiden kanssa. Kurssin tavoitteena on opettaa suunnittelumenetelmän periaatteet ja niiden oikea soveltaminen, analyyttisen ja kriittisen ajattelun kehittäminen, kyky työskennellä itsenäisesti ja osana joukkuetta, tehokkaan viestinnän käyttö ja kyky antaa ja saada rakentavaa palautetta.
Kulttuurin kannalta kurssi käsittelee länsimaisen muodin tärkeimpien tyylien historiallista ja kriittistä analyysiä sen alkuperästä nykypäivään, mutta myös muotivalokuvausta peilinä tärkeistä taiteellisista, kulttuurisista ja sosiaalisista muutoksista, jotka ovat tapahtui ajan myötä.
Visuaalisen kielen alalla kuvien digitaaliseen käsittelyyn annetaan suuri merkitys erittäin teknologisia työkaluja käyttämällä. Lisäät kykyäsi käyttää kuvankäsittelyn, muuntamisen, muokkaamisen ja retusoinnin pääohjelmia.
Materiaalitutkimus perustuu muotikokoelman luomiseen ja toteutumiseen vaikuttavien tekijöiden analysointiin: kankaiden tuotannosta vaatekappaleen koostumukseen analysoimalla kaikki yksityiskohdat.
Viestinnän koulutus keskittyy oikeisiin menetelmiin ja kriteereihin muodin viestintästrategian luomiseksi (mainosviestistä suurtapahtumaan). Semiootian eli merkkien ja niiden tunnistamisen, merkityksen ja luokittelun tutkiminen on erityisen tärkeää symbolien käytölle mainonnassa, tapahtumissa ja kaikenlaisessa viestinnässä.
Opit valmistautumaan muotitapahtumien suunnitteluun ja viestintään aloittaen merkittävien tapaushistorioiden tutkimuksesta sekä opiskelemaan tehokkaimpia menetelmiä projektin, asiakkaan tai tapahtuman hallintaan digitaalisilla työkaluilla integroitujen strategioiden kasvattamiseksi viestintä.